7 راه چاره برای جلوگیری از شل شدن پوست بعد از رژیم های لاغری

به گزارش باد صبا، به گزارش روزپلاس، یکی از رایج ترین علائمی که بعد از کاهش وزن شدید بروز می نماید، شل شدن قسمت هایی از پوست بدن است. در واقع پوست شما همراه با تغییرات وزن، زمان لازم را برای انطباق با شکل تازه بدن ندارد.

7 راه چاره برای جلوگیری از شل شدن پوست بعد از رژیم های لاغری

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، برای جلوگیری از بروز این عارضه، شما احتیاج به تعقیب رژیم های غذایی متعادل به همراه ورزش های خاص دارید. در واقع می توان با اتخاذ 7 راهکاری که در پی آمده از شل شدن پوست در پی لاغری جلوگیری کرد:

- مصرف پروتئین کافی: برترین گزینه های غذایی برای سفت شدن پوست بعد از کاهش وزن، پروتئین است ضمن این که به کاهش وزن موثر نیز یاری می نماید. برترین گزینه های غذایی سرشار از پروتئین عبارتند از ماهی سالمون، گوشت بوقلمون، تخم مرغ، جو و اسفناج.

- نوشیدن آب: احتیاج نیست که شما حتما 8 لیوان آب در روز بنوشید؛ فقط کافی است خود را هیدراته نگه دارید. نوشیدن مایعات هر نیم ساعت یکبار برترین کاری است که می توانید انجام دهید. اگر از نوشیدن آب خسته شده اید، چای یا آب میوه های سالم را امتحان کنید. هیدراته ماندن برترین راه برای ترمیم پوست است.

- طناب زدن: شما باید با وجود شل شدن پوست بعد از کاهش وزن، حتما ورزش کنید. طناب زدن یکی از برترین گزینه های ورزشی است و به تقویت ماهیچه ها یاری می نماید. بهتر است طناب زدن را به تدریج آغاز کنید. مثلا دو بار به مقدار 15 دقیقه در روز.

- نوشیدن چای دارچین با عسل: یک روش موثر برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن است و منجر به تقویت ماهیچه ها و پوست نیز می گردد. 30 دقیقه قبل از صبحانه این نوشیدنی را بخورید تا به ترمیم پوست شل شده یاری کنید.

- خوردن آلوئه ورا: آلوئه ورا یکی از برترین مرطوب نماینده ها و شفا دهنده های پوست آسیب دیده است. آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن برای بهبود پوست شل شده شکم و بازوها بسیار موثرند. ماساژ با ژل آلوئه ورا هم همین خاصیت را دارد.

- انجام ورزش های قدرتی: برای تقویت بافت های همبند پوست و به دست آوردن عضله، تمرین های قدرتی انجام دهید. یکی از مفیدترین تمرین ها وزنه زدن است.

- خوردن غذاهای حاوی کلاژن: برای از بین بردن پوست شل شده بعد از کاهش وزن، مواد مغذی را باید مصرف کنید که به فراوری کلاژن و آلاستین یاری می نمایند. این غذاها عبارت اند از محصولات سویا، لوبیا، هویج، خربزه، ماهی سالمون، ماست، گردو.

منبع: گردشبان

به "7 راه چاره برای جلوگیری از شل شدن پوست بعد از رژیم های لاغری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 راه چاره برای جلوگیری از شل شدن پوست بعد از رژیم های لاغری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید