پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان به یونسکو ارسال می گردد

به گزارش باد صبا، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان به یونسکو ارسال می گردد.

پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان به یونسکو ارسال می گردد

علی مالمیر، مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان همدان در نشست هم اندیشی فعالین حوزه توریستی در پساکرونا اظهار کرد: اگرچه فعالیت فعالان توریستی نشان می دهد کارهای زیادی در این حوزه صورت گرفته، اما شان و صندلی استان همدان بالاتر از این است .

وی توضیح داد: همدان در زمینه توریستی ظرفیت های بسیار زیادی دارد و راههای نرفته فراوان پیش رو داریم بنابراین هنوز جا برای کارهای انجام نشده در این صنعت و توسعه آن وجود دارد.

مالمیر با اشاره به اینکه بیماری کرونا یک مشکل است و روزی تمام خواهد شد، اضافه نمود: در مدت شیوع این بیماری آسیب های جدی بر پیکره توریستی وارد شد که بخشی از آن جبران ناپذیر است و بخشی سالها طول می کشد تا به دوران قبل از کرونا برگردد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت از تمام ظرفیت های موجود در استان استفاده شد و ظرفیت مغفولی باقی نماند، اعلام نمود: باید به حوزه توریستی مشابه بخش های دیگر یاری گردد تا تعداد صنایع مرتبطی که از این حوزه خارج می شوند کمتر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان همدان عنوان نمود: در حوزه بودجه سهم توریستی باید 30 درصد باشد، اما متأسفانه این اتفاق نمی افتد و با سهم فعلی توریستی از بودجه کشور حفاظت از میراث فرهنگی با مشکل روبرو می گردد.

مالمیر بیان نمود: توزیع سفر و صندلیی که همدان در غرب کشور دارد مغفول مانده و در این منطقه محور توریستی وجود ندارد اما خوشبختانه پس از برگزاری رویدادهای بین المللی در همدان به این قضیه توجه شد.

وی با بیان اینکه آثار ثبت جهانی باید متناسب توزیع گردد، اظهار کرد: برای تقویت توریستی خارجی به ثبت جهانی احتیاج داریم، بعلاوه اگر امکان توریستی انفرادی عتبات عالیات در همدان فراهم گردد به ماندگاری توریست یاری می نماید.

مالمیر توضیح داد: پیش از شیوع کرونا مشکلاتی مانند بهره مند نبودن تأسیسات توریستی، عدم هم افزایی بخش های مختلف توریستی، عدم تربیت نیروهای انسانی در دانشگاه مادر استان و نبود ماندگاری مسافر در همدان وجود داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان همدان در ادامه گفت: متأسفانه هنوز توریستی را کالای لوکس فرض می کنیم در حالیکه به توریستی باید به اسم یک کالای ضروری نگاه کنیم و به همین علت اولین مصوبه که در دوران کرونا برای آن در نظر می گیریم تعطیلی است.

وی با اشاره به اینکه کاروانسراهای تاج آباد و فرسفج در شهرستان های بهار و تویسرکان هم در آستانه ثبت جهانی هستند، عنوان نمود: ضوابط حریم قنات قاسم آباد هم تعیین شده و پس از این مرحله به پرونده ثبت قنات ها متصل می گردد.

منبع: همگردی

به "پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان به یونسکو ارسال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان به یونسکو ارسال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید