ورود 8 میلیون دوز واکسن کرونا به کشور در 6 ماه گذشته

به گزارش باد صبا، تهران (پانا) - معاون فنی و امور گمرکی در نامه ای اعلام کرد در 6 ماه گذشته هشت میلیون دوز واکسن کرونا به کشور وارد شده است.

ورود 8 میلیون دوز واکسن کرونا به کشور در 6 ماه گذشته

به گزارش گمرک، مهرداد جاقتصادی ارونقی در نامه ای به محمدرضا شانه ساز معاون وزیر بهداشت، گفت: از 15 بهمن ماه سال 99 تا 18 تیرماه سال جاری هشت میلیون و 903 هزار و 800 دوز واکسن کرونا از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده و پس از انجام فوری تشریفات گمرکی تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شده است.

وی اضافه کرد: تا به امروز 920 هزار دوز واکسن روسی اسپوتنیک، یک میلیون و 650 هزار دوز واکسن چینی، 125 هزار دوز واکسن هندی، چهار میلیون و 56 هزار دوز واکسن خارجی و دو میلیون و 152 هزار و 800 دوز واکسن کواکس وارد کشور شده است.

ارونقی با درخواست واکسیناسیون ماموران گمرک، اضافه کرد: کارکنان شاغل در گمرک به نام مرزبانان اقتصادی کشور نهایت همکاری با وزارت بهداشت در ورود و ترخیص اقلام مرتبط با مقابله کرونا و هم ترخیص فوری ماشین آلات و تجهیزات تولید واکسن داخلی داشته اند، اما با وجود اینکه در گمرکات اجرایی کشور در خط مقدم انجام رویه های گمرکی به صورت تمام وقت حضور دارند تا به امروز برنامه جدی برای واکسیناسیون این افراد تدوین و اعلام نشده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ورود 8 میلیون دوز واکسن کرونا به کشور در 6 ماه گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 8 میلیون دوز واکسن کرونا به کشور در 6 ماه گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید