واکنش گوترش به گام چهارم ایران؛ همه طرف ها به برجام پایبند باشند

به گزارش باد صبا، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد گفت همه طرف های برجام باید به این توافق که دستاوردی بزرگ است، پایبند باشند و از آن حمایت نمایند.

واکنش گوترش به گام چهارم ایران؛ همه طرف ها به برجام پایبند باشند

به گزارش گروه مانیتورینگ بین الملل باد صبا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد روز سه شنبه با درخواست از همه طرف ها برای پایبندی به توافق هسته ای، به گام چهارم اقدامات تقابلی ایران در چارچوب این توافق واکنش نشان داد.

استفان دوجاریک سخنگوی گوترش که شب گذشته در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک در جمع باد صبا صحبت می کرد، در پاسخ به سؤالی در خصوص شروع غنی سازی در تأسیسات فردو، گفت: دبیر کل بارها تأکید نموده است که این توافق، برای منع اشاعه هسته ای و دیپلماسی دستاوردی بزرگ بوده و به صلح و امنیت منطقه ای یاری نموده است.

وی اضافه نمود: دبیر کل از تمام طرف های این توافق می خواهد که به طور کامل به آن پایبند باشند. دبیر کل در عین حال از تمام کشورهای عضو [سازمان ملل متحد] می خواهد که از این توافق حمایت نمایند.

این در حالی است که بیش از یک سال و نیم است که آمریکا به صورت یکجانبه از توافق هسته ای با ایران خارج شده و دیگر کشورهای باقی مانده در این توافق هم نتوانسته اند آنطور که وعده داده بودند، آثار منفی تحریم های یکجانبه آمریکا را جبران نمایند.

ایران در واکنش به این وضعیت، از اردیبهشت ماه سال جاری و با استناد به دو بند از برجام، روند کاهش پایبندی به برجام را شروع کرد. گام چهارم این روند از ساعتی پیش با انتقال گاز به تأسیسات هسته ای فردو برای تزریق به سانتریفیوژها شروع شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "واکنش گوترش به گام چهارم ایران؛ همه طرف ها به برجام پایبند باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش گوترش به گام چهارم ایران؛ همه طرف ها به برجام پایبند باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید