آسوشیتدپرس:لغو معافیت های نفتی روز آدینه گذشته نهایی شده بود

به گزارش باد صبا، تهران - خبرنگاران - خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز(دوشنبه) به نقل از مقام های آمریکایی اطلاع داد که شخص رئیس جمهوری آمریکا روز آدینه گذشته (30 فروردین) تصمیم به لغو معافیت های نفتی مشتریان ایران را نهایی کرد.

آسوشیتدپرس:لغو معافیت های نفتی روز آدینه گذشته نهایی شده بود

این خبرگزاری آمریکایی با اشاره به خبر اختصاصی روزنامه واشنگتن پست در خصوص لغو معافیت واردات نفت ایران از تحریم های آمریکا، به نقل از مقام های آمریکایی که نامشان را فاش نکرد ،اطلاع داد که این تصمیم روز آدینه گذشته از سوی دونالد ترامپ نهایی شد.

به گزارش باد صبا، روزنامه واشنگتن پست ساعاتی پیش به نقل از دو مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد، مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور امروز اعلام می نماید که معافیت های تحریمی واردکنندگان نفت خام و سبک ایران از دوم مه (12 اردیبهشت) دیگر تمدید نخواهد شد.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش امروز خود نوشت که هنوز معلوم نیست اگر پنج کشور ژاپن، کره جنوبی، ترکیه، هند و چین سوم مه واردات نفت از ایران را قطع نکنند مشمول تحریم های آمریکا می شوند یا آنکه واشنگتن زمانی برای کاهش خرید نفت برای آنان معین خواهد نمود.

منابع آسوشیتدپرس به این خبرگزاری گفتند که هدف از این اقدام افزایش فشارها بر ایران به وسیله کاهش درآمدهای ناشی از صادرات نفت آن می باشد. تایوان، ایتالیا و یونان با وجود اعمال معافیت ها واردات نفت از ایران را قطع نموده اند.

رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت سال گذشته به طور یکجانبه از برجام خارج شد و پس از آن طی دو مرحله تحریم هایی را که طبق این توافق برداشته شده بود، بازگرداند.واشنگتن مدعی شده بود که میخواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند اما در نهایت در ماه نوامبر هشت کشور چین، هند،ژاپن، کره جنوبی، تایوان، ترکیه، ایتالیا ویونان را به مدت 6 ماه ازتحریم های نفتی علیه ایران معاف کند. این معافیت ها ماه مه (اردیبهشت) به خاتمه می رسد.

اروپام**3092**1590

منبع: ایرنا

به "آسوشیتدپرس:لغو معافیت های نفتی روز آدینه گذشته نهایی شده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسوشیتدپرس:لغو معافیت های نفتی روز آدینه گذشته نهایی شده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید