نانوذرات می توانند شما را از آلزایمر نجات دهند

به گزارش باد صبا، دانشمندان در تازه ترین مطالعات خود به سلول های حاوی نانوذرات رسیدند که نقش مهمی در شناخت بیماری های عصبی مثل آلزایمر دارند.

نانوذرات می توانند شما را از آلزایمر نجات دهند

به گزارش خبرنگار فناوری باد صبا، مطالعات اخیر نشان می دهد که سلول های ما منبع نانوذراتی به نام اگزوزوم ها هستند که با حضور در خون و ادرار، نقش مهمی در انتقال پیام های بین سلولی دارند. اگزوزوم ها توجه دانشمندان را به عنوان نشانگر های زیستی برای شناخت بیماری مختلف جلب کرده اند. اگزوزوم ها به خاطر عبور از سد خونی مغزی می توانند در فرآیند های شناختی بیماری های عصبی مثل آلزایمر کمک کنند.

یک گروه تحقیقاتی در پروژه ای به نام EXIT) Exosomes Isolation Tool) با استفاده از یک ابزار مینیاتوری، اگزوزوم های بیماران آلزایمری را بررسی می کند. عمل کلیدی این پروژه استفاده از روش های کانال های نانوسیال برای شناسایی ذراتی در محدوده بین 50 تا 100 نانومتر است. کانال هایی با این ابعاد به تراکم موثر ذرات کوچکی مثل اگزوزوم کمک می کند.

به علت خاص بودن اگزوزوم ها در شرایط مخصوص پاتولوژی از آن ها به عنوان نشانشگر های زیستی در شناخت بیماری های مختلف استفاده می شود. در مورد آلزایمر آن ها حتی قبل از ظهور نشانه های اولیه این بیماری می توانند آنرا شناسایی کنند. اگزوزوم هایی که از نمونه های جفت شده پلاسمائی خون و مایع مغزی نخاعی جدا و متمرکز شده اند، می توانند برای فرآیند تشخیصی استفاده شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نانوذرات می توانند شما را از آلزایمر نجات دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوذرات می توانند شما را از آلزایمر نجات دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید