مقایسه و آنالیز انواع کیا سراتو

به گزارش باد صبا، برترین مدل کیا سراتو کدام است؟ یا کدام کیا سراتو را بخریم؟ کیا سراتو یک خودروی کامپکت است که از سال 2004 تا به امروز روی خط فراوری شرکت کیا موتورز واقع شده است. در طول این سال ها بازارهای بین المللی شاهد 4 نسل از این خودروی مجذوب کننده بودند. به لطف شرکت اطلس خودرو که نماینده رسمی کیاموتورز کره جنوبی در ایران است، این خودرو فرصت حضور در بازار کشور را در 3 نسل پیدا کرد. این 3 نسل از انواع کیا سراتو موفقیت خوبی در بازار کشورمان برای خود دست و پا کردند و محبوبیت زیادی به دست آوردند.

مقایسه و آنالیز انواع کیا سراتو

نسل اول و نسل دوم (مدتی) وارداتی بودند و بعد از سال 1393 شرکت سایپا، مونتاژ آن را در کشور آغاز نمود، به این علت در بازار با عناوین سراتو وارداتی و سراتو مونتاژ (یا سایپایی (کد اتاق TD)) شناخته می گردد. نسل سوم این خودرو در 2 تیپ سدان و کوپه البته با تعداد محدودی وارد کشور شد. متأسفانه به علت تحریم و محدودیت واردات اتومبیل، نسل چهارم سراتو نتوانسته است در بازار ایران عرض اندام کند.

فهرست انواع کیا سراتو در بازار ایران

در ادامه قصد آشنایی با انواع تیپ های کیا سراتو و آنالیز تفاوت آن ها را داریم تا در آخر متوجه شوید که برترین مدل این خودرو برای شما کدام است.

کیا سراتو نسل اول (LD)

1. کیا سراتو نسل اول (LD)

همان طور که اشاره شد، نسل اول از انواع کیا سراتو از سال 2004 در بازارهای جهانی عرضه می شد که با عنوان LD در جهان شناخته می گردد. در سال 2007 با کوشش های اطلس خودرو بالاخره مجوز وارد کردن مدل 2008 به ایران کسب شد. این خودرو با داشتن طراحی مجذوب کننده، پیشرانه کم مصرف و قیمت مناسب (در آن موقع)، به عنوان یک خودروی کره ای مطمئن توانست جایی در دل خریداران ایرانی برای خود باز کند.

قلب تپنده کیا سراتو نسل اول 4 سیلندر 2 لیتری بود که توان فراوری 143 اسب بخار قدرت و 190 نیوتن متر گشتاور را داشت که با یاری گیربکس 4 سرعته اتوماتیک این نیرو به چرخ های جلو منتقل می شد. کیا سراتو نسل اول به 11 ثانیه احتیاج داشت تا قادر باشد خود را از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

کروز کنترل، سنسور پارک عقب، تنظیم برقی آینه های همراه با گرمکن ، سنسور باران، نمایشگر درون آینه وسط، سانروف برقی و چراغ اتوماتیک، بعضی از مهم ترین امکانات این خودرو است. البته باید اضافه کرد که با وجود گذشت سال ها از فراوری نسل اول کیا سراتو و عرضه آن به بازارهای جهانی، این اتومبیل از لحاظ امکانات رفاهی در شرایط خوبی قرار گرفته است.

مزایای نسل اول کیا سراتو (LD):

  • این اتومبیل کره ای از هندلینگ مناسبی بهره می برد.
  • مصرف سوخت آن مالی ارزیابی شده است.
  • سراتو کیفیت به نسبت خوبی دارد.
  • با وجود وزن تقریباً بالا، در شتاب گیری و سبقت های ناگهانی خوب عمل می نماید.
  • با در نظر گرفتن زمان فراوری این نسل، باید گفت که از امکانات مناسبی بهر مند است.

معایب نسل اول کیا سراتو (LD):

  • کابین به طور مناسب ایزوله نشده است و صدا بیش از حد به داخل خودرو نفوذ می نماید.
  • از ترمزهای قوی بهره مند نیست.
  • استهلاک بالایی دارد.

اگر در پی برترین مدل کیا سراتو هستید و بودجه ای محدود دارید، شاید نسل اول کیا سراتو برترین گزینه برای شما باشد.

جدیدترین آگهی های کیا سراتو 1600 سی سی
کیا اسپکترا

2. کیا اسپکترا، کیا سراتو نسل دوم (TD)

در حالی که سال 2008 خریداران ایرانی تازه با نسل اول کیا سراتو آشنا شده بودند، شرکت کیا موتورز نسل دوم کیا سراتو (کیا فورته (Forte)) و یا کیا سراتو TD را معرفی کرد و با 3 کلاس سدان، کوپه و هاچ بک به فروش رساند. با یاری شرکت اطلس خودرو نسل دوم کیا سراتو در سال 2010 با 2 نسخه کوپه و سدان به ایران آمد. این نسل در بدو حضور خود، با وجود رقبای قَدَری مانند مزدا 3 و تویوتا کرولا پیروز شد به جایگاه خوبی در فهرست فروش دست یابد.

به علت خوشنامی فراوریات کره ای به خصوص محصولات شرکت کیا موتورز در ایران و بعلاوه با طراحی خوب نسل دوم از انواع کیا سراتو این اتومبیل در بازار ایران خوش درخشید؛ و همین شد که شرکت اتومبیل سازی سایپا برای فراوری آن در داخل کشور با کیاموتورز قرارداد بست و از سال 1393، نسل دوم سراتو به وسیله سایپا مونتاژ شد.

خودرویی را که سایپا مونتاژ می کرد، اوایل فقط با پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر با قدرت 124 اسب بخار و گشتاور 157 نیوتن متر عرضه می شد، ولی بعدها نسخه 2 لیتری با توان 156 اسب بخار و گشتاور 194 نیوتن متر هم فراوری شد. سایپا این خودرو را در دو مدل معمولی و آپشنال ارائه می داد که نسخه معمولی آن به گیربکس دستی 6 سرعته و نسخه آپشنال به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک مجهز بود.

این نسل از انواع کیا سراتو از لحاظ امکانات رفاهی خوب بود، بعضی از تجهیزات سراتو آپشنال سایپا عبارتند از دکمه استارت، ورود و خروج کیلس، کمربندهای پیش کشنده، سامانه رهیاب، نمایشگر 7 اینچی، چراغ های اتوماتیک با قابلیت تنظیم زاویه نور، سنسور پارک، آینه های تاشونده برقی و … است.

مزایای کیا سراتو نسل دوم (TD):

  • طراحی بدنه زیبا و هماهنگی را شاهد هستیم.
  • از صندوق عقب جاداری بهره می برد.
  • شتاب گیری مقبولی به ویژه در آغاز حرکت دارد.
  • فرمان پذیری خوب یکی دیگر از ویژگی های این خودرو است.
  • مصرف سوخت نسبتاً بهینه ای دارد.
  • موتور و گیربکس هماهنگی خوبی با هم دارند.

معایب کیا سراتو نسل دوم (TD):

  • کیفیت نه چندان خوب مواد استفاده شده در کابین که غالباً پلاستیک سخت و سیاه هستند.
  • کیفیت پایین جایگاه ها که ابدا ارگونومی مناسبی ندارد.
  • سراتو وارداتی از کیفیت بهتری نسبت به سراتوی مونتاژ شده در داخل دارد.
کیا سراتو نسل سوم

3. کیا سراتو نسل سوم (YD)

در ادامه آشنایی با تیپ های کیا سراتو به سراغ نسل سوم می رویم. در این نسل شاهد طراحی بسیار متفاوت نسبت به قبل هستیم که در جولای 2012 با چهره ای زیبا و جسور به جهانیان عرضه شد. نسل سوم کیا سراتو که شباهت زیادی به نسل های قبلی خود نداشت و از هر نظر یک اتومبیل مستقل به حساب می آمد، پیروز شد در بدو ورود به بازار فروش چشمگیری را نصیب شرکت کیا موتورز کند.

این خودرو به واسطه شرکت اطلس خودرو از سال 2014 وارد کشور شد و با ورودش رقیبانی چون مزدا 3 و تویوتا کرولا را با چالش جدی روبرو کرد. اطلس خودرو در سال 2017 مدل فیس لیفت YD را با خیابان های ایران آشنا کررد. نسل سوم هم با دو موتور 1.8 و 2 لیتری در بازار خودروی ایران معامله می گردد.

این خودرو با پیشرانه 2 لیتری همراه با 4 سیلندر ارائه شده است که توان فراوری 158 اسب بخار قدرت و 194 نیوتن متر گشتاور را دارد. موتور 1.8 لیتری آن هم قدرتی برابر با 148 اسب بخار و 173 اسب بخار فراوری می نماید. هر دو نسخه دیفرانسیل جلو هستند و وظیفه منتقل کردن نیروی موتور به عهده یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است. این خودرو در 11 ثانیه خود را از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رساند؛ بعلاوه در هر سیکل ترکیبی 7.3 لیتر مصرف سوخت این کیا سراتو می باشد.

از امکانات مهم سراتو YD این نوع از انواع کیا سراتو باید به سانروف، پدال شیفتر، سیستم مولتی مدیا با نمایشگر 4.8 اینچی و 6 اسپیکر، دوربین عقب، بلوتوث، پورت USB، اپل کارپلی، اندروید اتو، سنسور نور و باران و جایگاه های جلو مجهز به گرمکن و سردکن، اشاره کرد.

مزایای کیا سراتو نسل سوم (YD):

  • فضای کابین با بدنه هماهنگی جذب کننده ای دارد.
  • YD از هندلینگ خوبی بهره می برد.
  • امکانات رفاهی کامل این خودرو رقبا را به چالش کشانده بود.
  • شتاب اولیه مناسبی نسبت به وزنش دارد.
  • جعبه دنده به خوبی با موتور هماهنگ است، بعلاوه این اتومبیل از تعلیق خوب برخوردار است.

معایب کیا سراتو نسل سوم (YD):

  • فضای جایگاه های عقب اندکی کمی است.
  • فرمان پذیری نسبتاً ضعیف از معایب نسل سوم سراتو می باشد.
  • مصرف سوخت نسبتاً بالایی دارد.

در آخر کدام کیا سراتو را بخریم؟

شرکت کیا موتورز یک خودروساز پرآوازه در جهانست. این شرکت در سال 2016 و 2018 پیروز به دریافت عنوان باکیفیت ترین اتومبیل ساز از مؤسسه جی دی پاورز آمریکا شد. بر همین اساس کیفیت اتومبیل های فراوریی این شرکت از نظر دوام قطعات از پورشه و بی ام و و لکسوس و کادیلاک هم بیشتر است.

حضور این برند در بازار کشورمان هم غنیمتی است تا بتوان سوار خودروهای با کیفیت شد. البته در این روزهای آشفته بازار ایران که قیمت خودروهای وارداتی بسیار بالا رفته، کمتر کسی هست که توان خرید خودروهای باکیفیت را داشته باشد.

ما در این مطلب تفاوت انواع کیا سراتو را آنالیز کردیم تا انتخاب برایتان راحت تر گردد، بااین حال شما مخاطبین گرامی اگر بخواهید از میان خودروی وارداتی موجود در بازار ایران مخصوصاً کیا سراتو (با این عنوانی که دریافت نموده) را انتخاب می کنید یا رقبایش را؟

امیدواریم که مطلب آنالیز انواع کیا سراتو در بازار ایران توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار داده باشد. نظر شما درباره تفاوت انواع کیا سراتو در بازار ایران چیست؟ آیا تجربه سواری با این مدل ها را دارید؟ به نظر شما کدام یک از این مدل ها بالاترین ارزش خرید را دارند؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

جدیدترین آگهی های کیا سراتو
منبع: دیوار

به "مقایسه و آنالیز انواع کیا سراتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه و آنالیز انواع کیا سراتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید