معیار افزایش مستمری مددجویان، باید حداقل حقوق کارگران باشد

به گزارش باد صبا، تهران (پانا) - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت معیار افزایش مستمری مددجویان برای سال آینده، باید 20 درصد حداقل حقوق کارگران باشد.

معیار افزایش مستمری مددجویان، باید حداقل حقوق کارگران باشد

سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت افزایش مستمری مددجویان متناسب با نرخ تورم به پانا گفت: براساس ماده 79 قانون برنامه ششم توسعه کشور، دولت موظف است در طول اجرای برنامه، علاوه بر پرداخت یارانه، مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی را بر مبنای 20 درصد حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار پرداخت کند.

وی ادامه داد: به طور قطع در مجلس شورای اسلامی برای افزایش دریافتی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نگاه ویژه ای خواهیم داشت که همین موضوع در مصوبات کمیسیون تلفیق پیش بینی شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشنهاد کمیسیون تلفیق در این زمینه قابل آنالیز است، اظهار کرد: البته در کمیسیون تلفیق رقم کلی مستمری بیان شده و اندازه افزایش مستمری ماهانه به نهادهای متولی واگذار شده که باید در صحن علنی مجلس در این خصوص تصمیم گیری گردد.

حسینی کیا با تاکید بر اینکه میانگین مستمری پرداختی به مددجویان در حال حاضر حدود 500 هزار تومان در ماه است، اظهار داشت: شرایط مالی جامعه به گونه ای است است که نمی توان با ماهیانه500 هزار تومان حداقل های زندگی را تامین کرد؛ لذا معیار مد نظر برای این قشر باید درصدی از حقوق کارگران باشد.

این نماینده مجلس توضیح داد: علاوه بر بحث افزایش حقوق مستمری بگیران، باید موضوع توانمندسازی آنان نیز مد نظر باشد که برای تحقق این امر مهم باید اندازه تسهیلات اشتغالزایی را افزایش دهیم که در این زمنیه نیز کمیسیون تلفیق اعتبار 25 هزار میلیارد تومانی را در نظر گرفته است.

وی تامین مسکن مددجویان را یک احتیاج ضروری دانست و گفت: مسکن به عنوان یکی از ابعاد توانمندسازی اقشار احتیاجمند در کانون توجه دولت است و به همین منظور ساخت 360 هزار واحد مسکن طی چهار سال آینده به کمیته امداد سپرده شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: براساس حدس ها، اعتبار سه هزار میلیارد تومانی برای مسکن مددجویان در بودجه 1401 پیش بینی شده که در این زمینه احتیاجمند بازنگری و افزایش ارقام بودجه هستیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "معیار افزایش مستمری مددجویان، باید حداقل حقوق کارگران باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معیار افزایش مستمری مددجویان، باید حداقل حقوق کارگران باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید