مشارکت بیش از 49 میلیارد تومانی تهرانی ها در پرداخت زکات

به گزارش باد صبا، تهران (پانا) - کشاورزان ،دامداران و باغداران و سایر نیکوکاران استان تهران از ابتدای امسال تا به امروز بیش از 49 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

مشارکت بیش از 49 میلیارد تومانی تهرانی ها در پرداخت زکات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اعلام گزارش عملکرد زکات جمع آوری شده از ابتدای امسال تا به امروز ،گفت: 49 میلیارد و 219 میلیون تومان از ابتدای امسال با مشارکت کشاورزان، دامداران و باغداران و سایر نیکوکاران در سطح استان تهران پرداخت شده است.

وی اضافه نمود: زکات جمع آوری شده در استان تهران،در قالب زکات واجب، مستحبی و فطریه بوده است و با اولویت تأمین نیازهای معیشتی خانواده های نیازمند، هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، پرداخت جهیزیه زوج های نیازمند و یاری هزینه درمانی بیماران صعب العلاج هزینه شده است.

پرپنچی با اشاره به مناطقی که بیشترین هزینه کرد زکات را در بخش محرومیت زدایی داشته اند، گفت: شهرستان های رباط کریم و پاکدشت بیشترین حجم زکات جمع آوری شده را در بخش محرومیت زدایی هزینه نموده اند.

وی یادآور شد: زکات شامل زکات فطریه ، مال التجاره و زکات واجب نیز شامل غلات اربعه گندم، جو، کشمش، خرما، انعام ثلاث گاو، گوسفند، شتر،نقدین شامل طلا و نقره و زکات مستحبی نیز در قالب محصولات کشاورزی، باغات میوه و صیفی جات است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مشارکت بیش از 49 میلیارد تومانی تهرانی ها در پرداخت زکات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت بیش از 49 میلیارد تومانی تهرانی ها در پرداخت زکات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید