مایک پنس: مادورو باید برود!

به گزارش باد صبا، مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم اکنون در حال سخنرانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع آنالیز آخرین اوضاع در ونزوئلا است.

مایک پنس: مادورو باید برود!

معاون رئیس جمهوری آمریکا بدون اشاره به انبوهی از توطئه ها و دسیسه ها علیه کاراکس ادعا کرد: به نمایندگی از ریاست جمهوری آمریکا ترامپ در این نشست حاضرم تا از حاکمیت قانون در این کشور حمایت کنم. 6 سال است که مردم ونزوئلا در رنج هستند، حکومت مادورو در مرکز همه فقر و مصیبت مردم قرار داشته و به سرکوب مردمش می پردازد! این حکومت بدون طی فرایند قانونی مردمش را زندانی نموده و تعدادی را نیز کشته است.

وی در ادامه مدعی شد: مادورو علاوه بر کشورش، تهدیدی برای صلح ثبات در منطقه نیز به شمار می آید. ونزوئلا دولتی ورشکسته است. مادورو غیرقانونی است و باید برود.

مایک پنس با نقض منشور ملل متحد در مورد الزام به عدم دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل گفت: آمریکا اولین کشوری بود که خوان گوایدو (سرنموده شورشیان در ونزوئلا) را به رسمیت شناخت و اکنون 54 کشور به ما پیوسته اند. من هم اکنون از سازمان ملل می خواهم تا رسمیت دولت نیکلاس مادورو را لغو نموده و نماینده وی را نیز اخراج کند.

معاون ترامپ افزود: ایران نیز هفته گذشته پرواز مستقیمی را به ونزوئلا داشته است و این یعنی یاری به حکومت مادورو. ما پیشتر قطعنامه ای را درباره حکومت ونزوئلا به شورای امنیت دادیم که با مخالفت 2 کشور در شورای امنیت روبرو شد. ما کسب و کارهای دولتی در ونزوئلا را مورد تحریم قرار دادیم. فروش نفت ونزوئلا را نیز به وسیله کوبا را هم مورد تحریم قرار دادیم. می خواهم اعلام کنم که علیرغم این اقدامات، همه گزینه ها درباره ونزوئلا روی میز است.

پنس افزود: زمان آن رسیده است که دنیا خوان گوایدو را به رسمیت شناخته و نماینده وی را در این مجموعه قرار دهد. این مجمع باید به رئیس جمهوری ونزوئلا بگوید که زمان رفتنت فرا رسیده است. امروز آمریکا قطعنامه ای را آماده نموده است که بر این اساس خوان گوایدو را به رسمیت بشناسم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مایک پنس: مادورو باید برود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایک پنس: مادورو باید برود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید