ماکرون به مقاومت در برابر لغو اصلاحات بازنشستگی ادامه می دهد

به گزارش باد صبا، یک مقام دولت فرانسه گفت که رئیس جمهور این کشور میخواهد در یک سخنرانی اجرای قانون اصلاحات در سن بازنشستگی را با وجود مخالفت های گسترده مردمی اعلام کند.

ماکرون به مقاومت در برابر لغو اصلاحات بازنشستگی ادامه می دهد

به گزارش گروه بین الملل باد صبا، در حالی که فرانسه بابت اعتراض به طرح قانون بازنشستگی امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور با اعتصاب بخش های مختلف کارگری روبرو است، منابع آگاه می گویند که رئیس جمهور فرانسه قصد کوتاه آمدن از مواضعش را ندارد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، ماکرون میخواهد در سخنرانی سال نوی خود، مردم را به حمایت از طرح اصلاح نظام بازنشستگی دعوت کند.

این در حالی است که اعتراض به طرح ماکرون از چند هفته پیش موجب اعتصاب گسترده در بخش حمل و نقل این کشور شده است. این اعتصاب ها که طولانی ترین وقفه در بخش حمل و نقل این کشور از اواسط دهه هشتاد میلادی در این کشور را موجب شده، یک آزمون مهم در باره توانایی های ماکرون در اجرای تعهداتش در ایجاد اصلاحات در فرانسه بعد از به روی کار آمدن در سال 2017 به حساب می آید.

اتحادیه های کارگری در این کشور خواهان توقف برنامه ماکرون در زمینه اصلاح قانون بازنشستگی هستند، اما ماکرون می خواهد که سن بازنشستگی از 62 به 64 سال کاهش دهد.

یک مقام فرانسوی در این زمینه به خبرگزاری فرانسه گفت که ماکرون میخواهد در سخنرانی 15 دقیقه ای از تلویزیون بار دیگر بر عزم خود بر ایجاد اصلاحات در قانون بازنشستگی تأکید کند.

کارگران شاغل در بخش انرژی در فرانسه نیز روز سه شنبه خواهان توقف فعالیت در پالایشگاه های نفت و انبارهای بنزین از هفتم ژانویه (دوشنبه هفدهم دی) شده اند. این اقدام، فرانسه را با کمبود بنزین روبرو خواهد ساخت.

انتهای پیغام/ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "ماکرون به مقاومت در برابر لغو اصلاحات بازنشستگی ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون به مقاومت در برابر لغو اصلاحات بازنشستگی ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید