عکس های لوسی از فضا به زمین رسید، عکس

به گزارش باد صبا، نقطه کوچکی که در پس زمینه حرکت می نماید، اولین نمای فضاپیمای لوسی ناسا از سیارک کمربند اصلی دینکینش است، اولین سیارک از 10 سیارکی که این فضاپیما در سفر 12 ساله اکتشافی خود از آنها بازدید خواهد نمود. لوسی این دو تصویر را در 2 و 5 سپتامبر 2023 گرفته است.

عکس های لوسی از فضا به زمین رسید، عکس

تینا مزدکی- لوسی این تصاویر را در حالی گرفت که 14 میلیون مایل (23 میلیون کیلومتر) از سیارک فاصله داشت که تنها حدود نیم مایل عرض (1 کیلومتر) دارد. در طول دو ماه آینده، لوسی به پیشروی تا نزدیکترین فاصله 265 مایلی (425 کیلومتری) در 1 نوامبر 2023 به سمت دینکینش ادامه خواهد داد.

تیم لوسی از این رویارویی به عنوان فرصتی برای آزمایش سیستم های فضاپیما استفاده خواهد نمود. سیستم ردیابی پایانه فضاپیما، طراحی شده برای نگه داشتن سیارک در میدان دید ابزارها در حالی که فضاپیما با سرعت 10000 مایل در ساعت (4.5 کیلومتر بر ثانیه) پرواز می نماید.

لوسی در ماه های آینده به تصویربرداری از سیارک به عنوان بخشی از برنامه ناوبری نوری خود ادامه خواهد داد. دینکینش تا زمانی که لوسی به آن برخورد نکند، به طورت یک نقطه مرموز در فضا باقی خواهد ماند.

درخشان ترین ستاره در این میدان دید HD 34258 است، ستاره ای با قدر 7.6 در صورت فلکی ارابه ران که برای دیده شدن با چشم غیرمسلح از زمین بسیار کم نور است. در این فاصله، دینکینش 19 قدر است، حدود 150000 بار کم نورتر از آن ستاره. (قدر ظاهری مقیاسی عددی از روشنایی ستارگان از دید ناظر در زمین است. قدر ظاهری را با m نشان می دهند و هرچه میزان m کوچکتر باشد ستاره پرنورتر دیده می گردد)

این مشاهدات به وسیله دوربین با وضوح بالا لوسی، ابزار LLORRI - مخفف Lucy Long Range Reconnaissance Imager - ارائه شده است.

منبع: NASA

رازگشایی از اسرار ماده تاریک با دقیق ترین ساعت دنیا

لکه های خورشیدی غول پیکرین تلسکوپ دنیا را بمباران کردند/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس های لوسی از فضا به زمین رسید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس های لوسی از فضا به زمین رسید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید