شاه بحرین در تماس با الکاظمی خواهان گسترش روابط منامه-بغداد شد

به گزارش باد صبا، شاه بحرین در تماس تلفنی با مامور تشکیل کابینه جدید عراق گسترش همکاری ها و روابط منامه-بغداد را خواستار شد.

شاه بحرین در تماس با الکاظمی خواهان گسترش روابط منامه-بغداد شد

به گزارش گروه بین الملل باد صبا، مصطفی الکاظمی مامور تشکیل کابینه عراق روز پنجشنبه یک تماس تلفنی از حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین دریافت کرد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر مکلف عراق در بیانیه ای گفت: الکاظمی امروز پنجشنبه یک تماس تلفنی از شاه بحرین دریافت کرد.

بر اساس این بیانیه شاه بحرین در این تماس تلفنی مامور شدن الکاظمی به تشکیل کابینه عراق را به وی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط میان دو کشور و دو ملت عراق و بحرین که آن را روابط برادرانه خواند شاهد افزایش توسعه و همکاری باشد.

در این بیانیه آمده است الکاظمی ضمن تقدیر از پادشاه و حکومت بحرین برای ملت برادر بحرین خیر و سعادت آرزو کرد.

اردیبهشت ماه پارسال بود که روابط عراق و بحرین به دنبال اظهارات توهین آمیز وزیر خارجه بحرین علیه مقتدی الصدر ، رهبر جریان صدر با تنش همراه شد و بغداد سفیر بحرین را احضار کرد.

وزارت خارجه عراق هم با صدور بیانیه ای از اظهارات وزیر خارجه بحرین و توهین های وی به آقای الصدر انتقاد کرد و گفت که این امر در عرف دیپلماتیک کاملا غیرقابل قبول است. در این بیانیه همچنین از اینکه وزیر بحرینی به عراق و حاکمیت آن نیز توهین کرد و ادعای این را داشت که عراق زیر سلطه ایران است، به شدت انتقاد کرد.

مقتدی الصدر، آن زمان در بیانیه ای درباره تحولات عراق و جهان، توقف فوری جنگ در یمن، بحرین و سوریه و کناره گیری حکام این کشورها از قدرت را خواستار شده بود.

رهبر جریان صدر همچنین برای جلوگیری از آنچه درگیری ایران و آمریکا از یک سو و ایران و عربستان از سوی دیگر و دور نگهداشتن عراق از پیامدهای آن نامید، پیشنهادهایی را ارائه کرده بود.

رهبر جریان صدر همچنین هشدار داد که اگر عراق را با زور وارد درگیری ها در منطقه کنند، باید سفارت آمریکا در عراق تعطیل شود و در غیر این صورت این سفارتخانه در تیررس نیروهای مقاومت قرار می گیرد.

مصطفی الکاظمی مامور تشکیل کابینه عراق این روزها در حال رایزنی فشرده با گروه های سیاسی عراق به منظور تکمیل ترکیب کابینه و ارائه آن به مجلس است تا در صورت تصویب کابینه وی در مجلس هر چه سریع تر کار خود را برای مقابله با چالش های پیش روی عراق آغاز کند.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "شاه بحرین در تماس با الکاظمی خواهان گسترش روابط منامه-بغداد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاه بحرین در تماس با الکاظمی خواهان گسترش روابط منامه-بغداد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید