رونمایی از قایق فوق لوکسِ میلیاردر معروف

به گزارش باد صبا، قایق بادبانی تازه جف بیزوس میلیاردر پس از 5 سال ساخت و ساز، رونمایی شد. این قایق بادبانی، بلندترین قایق در دنیا است که بیش از 70 متر ارتفاع دارد. رئیس اجرایی آمازون، دستور ساخت این قایق به نام کورو (Koru) را در سال 2018 داد. این قایق تفریحی کاملاً تازه با قیمت هنگفت 500 میلیون دلار ساخته شده است.

رونمایی از قایق فوق لوکسِ میلیاردر معروف

به گزارش روزیاتو، جف بیزوس سومین فرد ثروتمند روی کره زمین است که ثروتی 115.4 میلیارد دلاری دارد.

این قایق بادبانی که قبلاً با نام Y721 یا پروژه 721 شناخته می شد، اکنون با نام کورو به معنای شروع تازه در زبان مائوری، نامگذاری شده است.

بر اساس گزارش ها، قایق بزرگ جف بیزوس قرار است ظرف چند ماه آینده به بزوس تحویل داده گردد. این قایق بادبانی 127 متر طول دارد، با دکل های سه گانه که به 70 متر می رسند؛ میزان این قایق بادبانی تقریباً نصف هرم بزرگ جیزه است.

البته هزینه نگهداری زیادی نیز همراه دارد. طبق گزارش ها، این هزینه سالانه حدود 25 میلیون دلار خواهد بود.

این پروژه چند میلیون دلاری تازهترین فراوری کارخانه کشتی سازی Oceanco است که در هلند مستقر است. این کارخانه کشتی سازی بیش از 30 سال در ساخت قایق های تفریحی سفارشی بزرگ تا 160 متر تخصص داشته است.

قایق بادبانی جف بیزوس به قدری بلند بود که هنگام حمل و نقل نمی توانست از زیر پل کونینگ هاون در هلند عبور کند.

بنا بر گزارش ها، در زمان ساخت آن، بیزوس از شهر روتردام هلند خواست تا این بنای تاریخی 95 ساله را تخریب نمایند تا قایق تفریحی او از زیر آن عبور کند و او برای برداشتن پل و بازسازی مجدد آن پول پرداخت خواهد نمود، اما درخواست او رد شد.

در واقع، مردم محلی با پرتاپ تخم مرغ های فاسد به این قایق در اولین سفرش، نظرشان را اعلام کردند. در نتیجه، بیزوس بادبان های قایق تفریحی خود را دوباره تنظیم کرد تا بتواند از زیر پل رد گردد.

کورو به ناوگانی از سوپرقایق ها، هلیکوپتر ها و هواپیما های این کارآفرین آمریکایی و نامزد میلیونر او، لورن سانچز، اضافه می گردد.

طراحی قایق بادبانی جف بیزوس

در حالی که Oceanco درباره ساخت این پروژه اطلاعات کمی را به اشتراک می گذارد. اما تصاویر تازهی که در ماه فوریه گرفته شد، قسمت های مختلف این کشتی را به تصویر کشیدند.

طول نهایی این قایق بادبانی 127 متر و دکل های روی کشتی به 70 متر می رسد. این قایق با سه دکل بزرگ طراحی شده است، بنابراین می تواند تا حد زیادی با انرژی جنبشی بادبان ها حرکت کند.

این قایق بادبانی بدنه سیاه، روبنای سفید دارد. این بنای آلومینیومی و فولادی دارای سه عرشه است که در یکی از این عرشه ها استخری قرار گرفته است.

عجیب تر از همه، یک قایق پشتیبانی کوچکتر 76 متری در کنار این قایق غول پیکر، همراه با یک سکوی فرود هلیکوپتر برای بیزوس یا مهمانان مشهورش است.

انتظار می رود این قایق تفریحی کوچکتر با مجموعه ای از وسایل تفریح از جمله اتومبیل های لوکس، جت اسکی، قایق های تندرو و شاید حتی یک زیردریایی شخصی بارگیری گردد.

فضای داخلی کورو

خیلی بعید است که به این زودی ها بتوانیم نگاهی به داخل کشتی تازه جف بیزوس داشته باشیم. با این حال، گزارش شده است که فضای داخلی این قایق از اِئوس (Eos) الهام گرفته شده است. اِئوس یک قایق بادبانی 92 متری متعلق به دوست نزدیک بزوس، بری دیلر، موسس و مدیر عامل سابق فاکس، است.

فضا های داخلی اِئوس به وسیله فرانسوا کاتروکس ساخته شده است. کاتروکس، کسی که به علت طراحی های پر زرق و برق خود برای برجسته ترین افراد سلطنتی، اشراف و غول های رسانه ای دنیا شناخته شده بود.

منبع: فرارو

به "رونمایی از قایق فوق لوکسِ میلیاردر معروف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از قایق فوق لوکسِ میلیاردر معروف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید