روابط عمومی، نقش مهمی در تحقق اهداف سازمانی دارد
به گزارش باد صبا، در شرایط کنونی نقش روابط عمومی سازمان ها در انعکاس فعالیت ها و تحقق اهداف سازمانی، بسیار مهم و حیاتی است.

به گزارش خبرگزاری باد صبا ، اسماعیل لله گانی مدیرعامل این بانک در سی و هشتمین جلسه شورای اطلاع رسانی وزارت امور مالی و دارایی که با حضور مدیران روابط عمومی وزارتخانه و سازمان های تابعه به میزبانی بانک رفاه کارگران در مجتمع آموزشی رفاهی- ولنجک به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید، با بیان این مطلب گفت: در شرایط حساس کنونی که کشور با جنگ مالی، تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا روبرو است، انعکاس فعالیت ها بسیار مهم و حیاتی است که این نقش مهم را روابط عمومی سازمان ها به عهده دارند.
مدیرعامل بانک رفاه کارگران اضافه نمود: روابط عمومی، آیینه زیبایی هاست. به این معنی که شناسایی نقاط ضعف، انعکاس نقاط مثبت و کوشش برای بهبود نقاط ضعف در حوزه فعالیت ها و اختیارات روابط عمومی هاست. اطلاع رسانی مناسب فعالیت ها و کوشش های مجموعه برای تنویر افکار عمومی در این مقطع حساس، روابط عمومی ها را بیش از هر زمان دیگر در کانون توجه قرار داده است.
لله گانی توضیح داد: با شیوع ویروس کرونا، نظام بانکی از جمله سازمان هایی است که در سخت ترین شرایط، خدمت رسانی به هموطنان را انجام داد و با اهدای شهدای خدمت، دین خود را به نظام و کشور ادا کرد اما متاسفانه انتقادهای زیادی به نظام بانکی می گردد که روابط عمومی ها به عنوان حافظان منافع سازمان، باید بتوانند به این انتقادها پاسخ مناسبی ارائه دهند.
مدیر عامل بانک رفاه کارگران در ادامه به نقش سازنده روابط عمومی ها اشاره و گفت: در عصر ارتباطات که عنصر اصلی و مهم آن، ارتباط بین انسان هاست، نقش روابط عمومی ها در ارتباط سازمان با مخاطبانش و درون سازمان با همکاران مجموعه، بیش از گذشته اهمیت پیدا نموده است و از نگاه سنتی که فقط تبلیغات را وظیفه آن می دانست، فاصله گرفته است.
لله گانی ادامه داد: ماهیت ارتباطات و ابزارهای مورد استفاده در مقایسه با گذشته تغییرات محسوسی نموده است. این تغییرات، محدودیت های زمانی و مکانی را از بین برده است و به معنی واقعی کلمه، دهکده جهانی شکل گرفته است.
مدیر عامل بانک رفاه کارگران ادامه داد: شکل گیری و رونق شبکه های اجتماعی از جمله این تغییرات است که استفاده مناسب و بهینه از این شبکه ها می تواند روابط عمومی ها را در رسیدن به اهداف سازمانی کمک کند.
لله گانی اضافه نمود: روابط عمومی ها، مشاوری امین برای مدیران و سازمان ها هستند و به وسیله ایجاد پل ارتباطی بین سازمان و ذی نفعان می توانند به مدیران مشاوره دهند و سازمان را در راستا تحقق اهداف کمک نمایند.
مدیرعامل بانک رفاه کارگران بیان داشت: تخصص در حوزه روابط عمومی اصل مهمی است و با توجه به صندلی و اهمیت روابط عمومی، افرادی که برای این حوزه انتخاب می شوند باید از تخصص، دانش و مهارت لازم برخوردار باشند تا بتوانند به نحو مطلوب از منافع سازمان در تعامل با مخاطبان و سازمان های دیگر حفاظت نمایند.
در ادامه این جلسه، خالصی مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور مالی و دارایی ضمن تقدیر از بانک رفاه کارگران گفت: هدف اصلی برگزاری جلسات شورای اطلاع رسانی، امید آفرینی برای هموطنان در این شرایط سخت است و روابط عمومی ها باید در این زمینه پیشگام باشند.
خالصی اضافه نمود: در سال های گذشته در سازمان ها و نهادهای دولتی، فعالیت ها و کارهای زیادی اجرا شده است اما آن طوری که باید به اطلاع افکار عمومی نرسیده است، بنابراین روابط عمومی ها باید اطلاع رسانی مناسبی از این اقدامات داشته باشند.
->
منبع: خبرگزاری آریا