رنو مگان در پیست رکورد زد

به گزارش باد صبا، در ژانویهٔ سال جاری رنو مگان RS اولتیمه به عنوان آخرین محصول رنو اسپرت معرفی گردید و ازاین پس تمام محصولات پرفورمنس رنو با برند آلپین ارائه خواهند شد. بااین حال، هاچ بک داغ رنو هنوز نمی خواهد صحنه را ترک کند و اخیراً رکورد جدیدی را شکسته است.

رنو مگان در پیست رکورد زد

به گزارش پدال، مگان RS در نسخهٔ تروفی R هم اکنون سریع ترین خودروی محرک جلو در پیست هوکنهایم محسوب می گردد. مردان نشریهٔ اسپرت اتو با ثبت تایم یک دقیقه و 59.2 ثانیه این رکورد نو را به ثبت رسانده اند.

البته خودرویی که رکورد را شکسته کاملاً استاندارد نیست، زیرا صندلی های عقب آن حذف شده و برای کاهش وزن حدود 130 کیلوگرمی، به رینگ های نوی مجهز شده است. بااین حال، زیر کاپوت همان پیشرانهٔ 1.8 لیتری توربوشارژ استاندارد کارخانه ای قرار گرفته است که 300 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید.

این هاچ بک داغ فرانسوی روی لاستیک های بریجستون پوتنزا S007 RS قرار گرفته و کریستین گبهارت پشت فرمان آن نشسته است. برای یادآوری، مگان RS تروفی R در پیست افسانه ای نوربرگ رینگ هم رکورد سریع ترین خودروی محرک جلو را در اختیار دارد و در پیست سوزوکا هم همین عنوان را از آن خود نموده است.

این رکورد ها قطعاً نشان می دهند که هاچ بک داغ رنو چقدر توانمند است. بااین حال، متأسفانه با توجه معرفی نسخهٔ فراوری محدود اولتیمه در ژانویهٔ 2023، مگان RS به زودی با خط فراوری خداحافظی خواهد نمود. طبق آخرین اطلاعات، انتظار می رود عرضهٔ این ماشین در بازار های جهانی اواخر سال جاری پایان یابد. فعلاً نمی دانیم که آیا این هاچ بک داغ فرانسوی جانشین مستقیمی با موتور درون سوز خواهد داشت یا نه، اما با توجه به حرکت رنو به سمت الکتریکی سازی، احتمال رخ دادن این اتفاق ضعیف به نظر می رسد.

منبع: فرارو

به "رنو مگان در پیست رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنو مگان در پیست رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید