دولت ترامپ و تغییر روش اعلام آمار کرونا

به گزارش باد صبا، مقامات دولت آمریکا و ستاد مقابله با کرونای کاخ سفید با فشار آوردن به مرکز کنترل بیماری های این کشور، از این نهاد خواسته اند روش اعلام آمار کرونا و به خصوص موارد مرگ و میر را تغییر دهد.

دولت ترامپ و تغییر روش اعلام آمار کرونا

به گزارش گروه بین الملل باد صبا به نقل از رادیو بین المللی چین، پایگاه خبری دیلی بیست آمریکا چندی پیش افشا کرد که مقامات دولت ترامپ و ستاد مقابله با کرونای کاخ سفید با فشار آوردن به مرکز کنترل بیماری های این کشور، از این نهاد خواسته اند روش اعلام آمار کرونا و به خصوص موارد مرگ و میر را تغییر دهد. در پی این رویکرد، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در بسیاری ایالت های آمریکا به طور حیرت انگیز پایین آمده است.

روزنامه هیل آمریکا نیز در گزارشی اعلام کرد: بخش بهداشت عمومی و محیط زیست ایالت کلرادو معیار اعلام آمار مرگ و میر را به گونه ای تغییر داده که تعداد فوتی ها از بیش از 1151 مورد به 878 مورد کاهش پیدا کرده است. اریک فرانس، پزشک متخصصبخش بهداشت عمومی و محیط زیست ایالت کلرادو در توضیح این تغییرات می گوید که آمار قبلی ممکن است شامل کسانی بوده که به طور غیر مستقیم از کرونا جان باخته اند. این رویکرد نشان می دهد که مداخله جویی های سیاسی کاخ سفید باعث اعمال تغییر در آمارهای پزشکی شده است.

به دنبال نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری و افزایش سریع موارد فوتی ناشی از کرونا، برخی سیاستمداران آمریکایی نه تنها به توصیه های متخصصان پزشکی گوش ندادند بلکه به شدت در تلاش برای خاموش کردن صدای آنان بودند و حتی اکنون تلاش می کنند آمار مرگ و میر را نیز دستکاری کنند که بسیار حیرت انگیز است.

شبکه سی ان ان، دیروز پنجشنبه به نقل از مرکز تحقیقات بیماری های واگیردار دانشگاه مینسوتا اعلام کرد: داده های کنونی درباره شیوع کرونا در آمریکا نمی تواند به عنوان پایه و مرجع آغاز مجدد کسب و کارها و یا بازگشایی مراکز آموزشی باشد.

بسیاری از متخصصان بهداشت عمومی بر این باورند که انجام تست به صورت نظام مند و دقیق، برای آغاز امن فعالیت اقتصادی در این کشور بسیار مهم تر است. با این حال، توصیه ها و نگرانی های آنها نتوانسته مانع سرسختی کاخ سفید برای جلب آرای لازم و از سرگیری فعالیت های اقتصادی شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دولت ترامپ و تغییر روش اعلام آمار کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت ترامپ و تغییر روش اعلام آمار کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید