خدمت رسانی زنان خورشید به کارتن خواب ها

به گزارش باد صبا، طرح خدمت رسانی به کارتن خواب ها در ایام سرد سال به همت زنان بهبودیافته خانه خورشید با هدف یاری به همنوعان اجرا می گردد.

خدمت رسانی زنان خورشید به کارتن خواب ها

باد صبا- زینب زینال­ زاده: با سرد شدن هوا، طرح خدمت رسانی به کارتن خواب­ها و بی خانمانان از سوی سازمان رفاه و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران اجرا می گردد. در این طرح کارتن خواب ­ها به گرمخانه ها منتقل یا در اتوبوس های سیار اسکان داده می شوند. در محله های شوش و هرندی منطقه12 که کلونی اعتیادند، تعداد زیادی از کارتن خواب­ ها، معتادان و بی­ خانمان ها تمایلی برای رفتن به گرمخانه ندارند و در گوشه ای از پارک ها آتش روشن می نمایند و شب را به روز می رسانند.

زنان بهبودیافته خانه خورشید برای یاری به این افراد، طرح خدمت رسانی را اجرا می نمایند. به گفته لیلا ارشد، مدیرعامل خانه خورشید، هر روز 2 تیم از ساعت 15 تا 17:30 در بوستان های منطقه 11 و 12 گشت می زنند و تجهیزاتی مانند کاور برای گرم شدن و غذا در اختیار کارتن خواب­ ها و بی­ خانمانان قرار می دهند.

لیلا ارشد مدیرعامل خانه خورشید

ارشد با بیان اینکه کارتن خواب­ هایی که شب را کنار آتش روز می نمایند در اثر بی احتیاطی دچار سوختگی می شوند و احتیاج به لوازم بهداشتی و پانسمان جراحت ها دارند گفت: گشت های خانه خورشید، تنها گروهی هستند که لوازم بهداشتی مانند باند، آنتی بیوتیک و پمادهای سوختگی در اختیار آسیب دیدگان قرار می دهند.

او به چگونگی رسیدگی به کارتن ­خواب­ های بیمار هم اشاره و مطرح نمود: نیروهای گشت، کارتن­ خواب­ های بیمار را شناسایی می­ نمایند و به وسیله خانه خورشید به مراکز درمانی و بیمارستانی معرفی می شوند. کسانی هم که از دندان درد رنج می برند، در درمانگاه دندانپزشکی خانه خورشید، خدمات رایگان دریافت می نمایند.

پانسمان آسیب دیدگان توسط تیم گشت خانه خورشید

توزیع صابون در میان کارتن خوابها برای جلوگیری از شیوع آنفلونزا اقدام دیگری است که توسط گشت های خانه خورشید انجام می گردد. لیلا ارشد در شرح این خبر گفت: توزیع صابون و آموزش راههای پیشگیری و رعایت نکات ایمنی پس از ابتلا به آنفلونزا کارهایی هستند که هر روز توسط گشت های خانه خورشید انجام می گردد.

به گفته او در این روزها که شهروندان با چالش شیوع آنفلونزا روبرو هستند در بین کارتن خوابها ماسک توزیع می گردد.

ارشد در سرانجام صحبت هایش به تشویق معتادان برای سوء مصرف توسط بهبودیافتگان خانه خورشید اشاره نمود و گفت: صحبت کردن بهبودیافتگان با معتادان تاثیرات مثبتی دارد و می تواند روزنه امیدی برای قطع مصرف و بازگشت به زندگی شان باشد. بنابراین در گشت های روزانه بهبودیافتگان از تجربیات خود برای معتادان حرف می زنند و آنها را به ترک مواد مخدر ترغیب و تشویق می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "خدمت رسانی زنان خورشید به کارتن خواب ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمت رسانی زنان خورشید به کارتن خواب ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید