خبرنگاران 1557 واحد راکد سال گذشته به چرخه فراوری بازگشت

به گزارش باد صبا، تهران- خبرنگاران- معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: سال گذشته با کوشش مسوولان، هزار و 557 واحد راکد و نیمه راکد در شهرک های صنعتی کشور به چرخه فراوری بازگشت.

خبرنگاران 1557 واحد راکد سال گذشته به چرخه فراوری بازگشت

علی رسولیان روز یکشنبه در جریان بازدید از شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت گفت: سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی ایران برای فعالیت شرکت های دانش بنیان و استفاده از انرژی های نو و خورشیدی در شهرک های صنعتی مشوق هایی را در نظر گرفته تا بتوان به واسطه آن زمینه استقرار صنایع در این اماکن فراهم گردد.

وی یکی از مهترین راه های توسعه فعالیت های فراوریی در شهرک های صنعتی را مشارکت بخش خصوصی دانست و اضافه کرد: پیشنهاد ویژه ای به وسیله وزیر صنعت، به هیأت دولت ارائه شده تا طی آن ، بخش خصوصی با فراق بال بیشتری وارد میدان شده و کارها را مدیریت کند.

وی تأکید کرد: با برون سپاری کارها به بخش خصوصی و ایجاد شهرک های صنفی و کارگاهی نزدیک مناطق شهری می توان بسیاری از مسائل فراوری کنندگان را رفع کرد.

رسولی گفت: موضوع دادن به بخش خصوصی، باعث رشد و توسعه فعالیت های فراوریی و اشتغال می گردد، این که امروز شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت با کمبود نیروی کار روبرو است نشان می دهد که اغلب افراد به کار دولتی دل خوش نموده اند درصورتی که بخش خصوصی، اشتغال مولد ایجاد می نماید و هیچگاه سربار دولت نخواهد بود.

معاون وزیر صمت توضیح داد: با وجود آن که ما متولی شهرک های صنعتی هستیم ولی برای توسعه فعالیت های فراوریی از دولت درخواست نموده ایم که هزینه های مربوط به تغییر کاربری اراضی توسط بخش خصوصی رایگان گردد تا آنان بتونند با ورود به میدان، خود شهرک صنعتی ایجاد نموده و به فراوری و اشتغال رونق بخشند.

وی گفت: با توجه به لزوم تصمیم گیری سریع و قاطع، اختیارات لازم را به شرکت شهرک های صنعتی استانی تفویض نموده ایم و درخواست دارم تا این اختیارات به مدیران شهرک ها واگذار گردد تا کارها با سرعت بیشتری انجام گردد.

رسولی اضافه کرد: سال گذشته صنعت کشور از شرایط بسیار خوبی برخوردار بود و بر اساس آمار، میزان واگذاری اراضی در شهرک های صنعتی نسبت به سال قبل، 83 درصد رشد داشت و صنایع راه اندازی شده 30 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کردند.

وی گفت: سال گذشته هزار و 557 بنگاه فراوریی راکد و نیمه راکد در شهرک های صنعتی کشور به چرخه فراوری بازگشت.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با توجه به لزوم تأمین برق مورد احتیاج شرکت های فراوریی گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که با وزارت نیرو به امضا خواهد رسید، شرکت شهرک های صنعتی در امر ایجاد پست های برق مشارکت خواهند داشت و کوشش می گردد تا با تأمین 30 درصد از هزینه ها به وسیله منابع داخلی، برق مورد احتیاج صنایع تأمین گردد.

به گزارش باد صبا، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت های استانی تابعه آن اکنون با داشتن 823 شهرک و ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه مالی درحال بهره برداری، 78 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فناوری، 38 مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، 90 هزار و 74 قرارداد منعقده و بهره برداری از 46 هزار و 822 واحد صنعتی و سه هزار و 78 واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم 941 هزار و 558 نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 1557 واحد راکد سال گذشته به چرخه فراوری بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 1557 واحد راکد سال گذشته به چرخه فراوری بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید