حزب کارگر انگلیس: اگر طرح بریگزیت شکست بخورد باید انتخابات زودهنگام برگزار گردد

به گزارش باد صبا، رهبر حزب کارگر بریتانیا امروز (پنج شنبه) تاکید می نماید چنانچه ترزا می در رای گیری هفته آتی پارلمان روی طرح های خروجش شکست بخورد، این جنبش اپوزیسیون خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام می گردد.

حزب کارگر انگلیس: اگر طرح بریگزیت شکست بخورد باید انتخابات زودهنگام برگزار گردد

به گزارش باد صبا، به نقل از خبرگزاری رویترز، قانونگذاران پارلمان بریتانیا سه شنبه آتی (25 دی) به طرح های ترزا می، نخست وزیر بریتانیا رای می دهند و انتظار شکست وجود دارد زیرا او نتوانسته است حمایت حزب ایرلند شمالی از دولت اقلیت خودش را به دست آورد.

جرمی کوربین، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر بریتانیا می گوید: چنانچه دولت نتواند مهمترین لایحه اش را به تصویب برساند، پس باید انتخابات زودهنگام پارلمانی در این فرصت ممکن برگزار گردد.

رئیس حزب محافظه کار می در پاسخ به کوربین گفته است حزب کارگر طرحی برای بریگزیت ندارد. براندون لویس تاکید نمود: آنها در عوض علنا بحث می نمایند که چطور تصمیم مردم بریتانیا را مایوس نمایند و دوباره رفراندوم برگزار نمایند.

ترزا می تاکنون از طرحش عقب نشینی نکرده است؛ طبق آن مناسبات تجاری نزدیک با اتحادیه اروپا مد نظر است اما تعیین نیست که پس از خروج 29 مارس سیاست بریتانیا به چه صورتی می گردد.

قانونگذاران بریتانیا چهارشنبه با 308 رای موافق و 297 رای مخالف از دولت می خواستند تا اگر در رای گیری 15 ژانویه باخت ظرف سه روز کاری به طرحی جایگزین برسد. زمان طرح ریزی برنامه جایگزین پیشتر 21 روز بود و هدف این قانونگذاران وارد آوردن فشار بیشتر به ترزا می است.

کوربین می گوید: برای لغو بن بست، یک انتخابات تنها گزینه عملی نیست، بلکه دموکرات ترین گزینه است. حزب برنده در انتخابات می تواند حکم مذاکره برای یک توافق بهتر برای بریتانیا را تجدید کند و حمایت پارلمان و سراسر کشور را جلب کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حزب کارگر انگلیس: اگر طرح بریگزیت شکست بخورد باید انتخابات زودهنگام برگزار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب کارگر انگلیس: اگر طرح بریگزیت شکست بخورد باید انتخابات زودهنگام برگزار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید