تخم مرغ در میادین میوه و تره بار کمیاب شد

به گزارش باد صبا، خبرنگاران : گزارش میدانی از برخی از میادین میوه و تره بار نشان می دهد که عرضه این محصول در میادین محدود شده است .

تخم مرغ در میادین میوه و تره بار کمیاب شد

به گزارش باد صبا ، بررسی های میدانی نشان می دهد عرضه تخم مرغ در میادین میوه و تره بار با محدودیت رو به رو است . در مراجعه به برخی از میادین اصلی شانه 30 تایی تخم مرغ وجود ندارد و به گفته فروشندگان عرضه این محصول با توجه به قیمت اعلام شده برای آنها صرف اقتصادی ندارد .

قیمت هر شانه تخم مرغ 30 عددی در میادین میوه و تره بار 20 هزار و 500 تومان است اما این نرخ با سطح شهر اختلاف قیمت قابل توجهی دارد .

در سوپر مارکت ها نیز شانه های 30 تایی نایاب است . در بسکمک از مغازه ها شانه های 20 تایی تخم مرغ به قیمت 26 هزار و 500 به فروش می رسد و بر اساس نرخ اعلام شده از سوی سامانه اعلام لحظه ای قیمت تخم مرغ ،قیمت هر دانه تخم مرغ در بازار هزار و 380 تومان است .

این درحالی است که معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت تولید کنندگان اعلام کرده است که حداکثر قیمت هر شانه تخم مرغ برای مصرف کننده 20 هزار تومان است.

داوود موسوی با اشاره به این که قیمت مصوب تخم مرغ درب مرغداری ها باید 9500 تومان در هرشانه و 11 هزار تومان در هر کیلوگرم است و در فروشگاه ها نیز حداکثر می تواند 20 هزار تومان در هر شانه عرضه شود.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: این قیمت ها به سازمان های صمت استان ها ابلاغ شده و بازرسان بر اساس قیمت های مصوب در درب مرغداریها و فروشگاهها، رصد و کنترل قیمت تخم مرغ را در دستور کار دارند و در صورت احراز هرگونه تخلف از سوی واحد تولیدی یا صنفی مرتبط، موارد با تشکیل پفراینده به مراجع قضایی رسیدگی کننده معرفی می شوند.

وی گفت: همزمان برای تعدیل قیمت این کالاها در سطح عرضه هماهنگی لازم با سازمان میادین میوه و تره بار برای عرضه تخم مرغ با قیمت مصوب انجام شده که با شروع طرح می تواند به مدیریت بازار این کارها کمک نماید.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: از نظر این سازمان قیمت مصوب برای عرضه در درب کارخانه، همان مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور است و غیر از این قیمت، تخلف به شمار می رود و حتماً با متخلفان برخورد می شود.

موسوی با اشاره به این موضوع که قطعاً فرایند تشدید بازرسی ها و نظارت در سطح بازار برقرار خواهد بود؛ شرح داد: البته بخش تولید نیز دغدغه هایی دارد و موارد مدنظر تشکل مربوطه در حضور رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین نهاده های دامی مورد نیاز، مطرح و مقرر شد در جلسه ای با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون کشاورزی مجلس و سایر عوامل مرتبط به این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم مقتضی اتخاذ شود.

منبع: اقتصادنیوز

به "تخم مرغ در میادین میوه و تره بار کمیاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخم مرغ در میادین میوه و تره بار کمیاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید