تاکید آمریکا بر اتحاد با ژاپن در برابر چین

به گزارش باد صبا به نقل از میلیتری تایمز، جان آکوئیلینو فرمانده تازه نیروهای آمریکایی در منطقه ایندو پاسیفیک در دیدار با توشیمیتسو موته گی وزیر امور خارجه ژاپن نگرانی های خود را درباره تلاش های فزاینده و مداوم چین در منطقه مورد مناقشه دریاهای چین شرقی و جنوبی به اشتراک گذاشت و بر اهمیت اتحاد آمریکا با ژاپن تاکید کرد.

تاکید آمریکا بر اتحاد با ژاپن در برابر چین

وزارت امور خارجه ژاپن در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به شرایط کنونی اهمیت ائتلاف و اتحاد آمریکا و ژاپن بیش از هر زمان دیگری مهم است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دو طرف همچنین بر اهمیت صلح و ثبات در منطقه تاکید کرده و برای تقویت ظرفیت های واکنش مشترک و بازدارندگی های موجود در دستیابی به یک منطقه آزاد ایندوپاسیفیک توافق کردند.

ژاپن و آمریکا در پی پیشبرد هدف منطقه آزاد ایندوپاسیفیک بر اساس یک چارچوب اقتصادی و دفاعی با نام گروه چهارجانبه هستند که شامل استرالیا و هند هم می شود و هدفشان رویارویی با نفوذ فزاینده چین در منطقه است.

چین این گروه را یک بلوک طرد شده با تفکرات دوران جنگ سرد دانسته و آن را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

ژاپن همچنین در پی تقویت ظرفیت های نظامی خود در بحبوحه تنش های منطقه ای با چین در دریاهای چین جنوبی و شرقی است و به شدت نگران فعالیت های چین در اطراف و داخل آب های مورد ادعای خود است.

بر اساس قانون اساسی پس از جنگ جهانی دوم ژاپن، این کشور در استفاده از نیرو تنها برای دفاع شخصی خود محدود می شود اما در سال های اخیر نقش نظامی خود را توسعه داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تاکید آمریکا بر اتحاد با ژاپن در برابر چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید آمریکا بر اتحاد با ژاپن در برابر چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید