آنالیز خودرو هیوندای آزرا (گرنجور)

به گزارش باد صبا، خودرو هیوندای آزرا (گرنجور) از 2007 به یک پای خودرو های لوکس بازار ایران تبدیل شد.

آنالیز خودرو هیوندای آزرا (گرنجور)

به گزارش خبرنگار از 2007 به این سو تبدیل شد به یک پای خودرو های لوکس بازار ایران. آنقدر باوقار و منطقی بود که دیگر کسی نسبت به کره ای بودنش اظهارنظر نمی کرد.

فیس لیفت 2011 آن غوغا کرد و با نسل جدیدی که در 2012 وارد بازار شد سنگ تمام گذاشت. اما سال بعد ناگهان وارداتش ممنوع شد و بازار با یکی از محبوب ترین مدل ها خداحافظی کرد. با اینکه آزرای نسل پنجم با پیشرانه 2.4 لیتری نیز عرضه می شد، اما بعد از توقف واردات نسخه های 3.0 لیتری این خودرو در سال 2014، آسان موتور دیگر به دنبال عرضه مدل کم حجم تر آزرا نرفت چراکه در این صورت تهدیدی جدی برای فروش سوناتا محسوب می شد.

هیوندای آزرا که در بازار های جهانی رقیب سخت جانی برای تویوتا آوالون، نیسان ماکسیما و کیا کادنزا به حساب می آید، بعد از یک غیبت سه چهار ساله دوباره در سال 97 و به عنوان مدل 2018 به ایران بازگشت، ولی این بار عرضه کننده آن آسان موتور نبود بلکه کرمان موتور فروش آن را برعهده گرفته است. نسل ششم آزرا (اتاق IG) پلتفرم مشترکی با سوناتا LF و اپتیما JF دارد و به همین دلیل نیز فاصله محوری آزرا اختلاف ناچیزی در مقایسه با برادران کوچکترش دارد.

این سدان لوکس، از نظر آپشن و امکانات چیزی کمتر از همکلاسان ژاپنی و حتی آلمانی خود ندارد، اما به دلیل عرضه محدود در بازار هنوز فرصتی برای عرض اندامش (مانند آنچه در سالیان قبل می دیدیم) فراهم نشده است. هرچه هست آزرا یا آن طور که لفظ قلم ها می گویند گرنجور، هنوز هم یکی از جدی ترین گزینه ها برای خریداران خودرو های تجملی و قدرتمند است.

برای اطلاع از قیمت روز اتومبیل به صفحه قیمت خودرو باد صبا مراجعه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آنالیز خودرو هیوندای آزرا (گرنجور)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز خودرو هیوندای آزرا (گرنجور)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید