باران در بعضی نقاط کشور ، کاهش دما در این چند استان

به گزارش باد صبا، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از روند افزایشی دما در سواحل شمالی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید بعلاوه کاهش دما در نوار شرقی کشور اطلاع داد

باران در بعضی نقاط کشور ، کاهش دما در این چند استان

به گزارش باد صبا آنلاین، صادق ضیاییان گفت: از امروز تا پنجشنبه (5 تا 7 مهرماه) در غالب منطقه ها کشور جوی آرام و پایدار استقرار می یابد. وزش باد در شرق و شمال شرق کشور کاهش می یابد به ویژه در سواحل شمالی روند افزایش نسبی دما حاکم می گردد.

وی ادامه داد: پنجشنبه(7 مهرماه) در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات استان های هرمزگان، جنوب سیستان وبلوچستان و کرمان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد و آدینه (8 مهرماه) با گذر موج تراز میانی از شمال شرق کشور در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و در ارتفاعات البرز واقع در شرق تهران و سمنان ابرناکی و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می گردد و ساعات بعدازظهر در ارتفاعات شمال هرمزگان، و جنوب کرمان و سیستان وبلوچستان نیز افزایش ابر و رگبارورعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می رود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه نمود: شنبه (9 مهرماه) بارش و وزش باد در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز واقع در شرق تهران و سمنان ادامه خواهد داشت بعلاوه وزش باد شمالی همراه با کاهش نسبی دما در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل افزایش می یابد و سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در این منطقه خواهد شد.

به گفته ضیاییان یکشنبه (10 مهرماه) بارش در نوار شمالی کشور کاهش می یابد و ساعات بعدازظهر در ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (6 مهرماه) صاف همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای 19 و حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (7 مهرماه) صاف همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای 20 و حداکثر دمای 34 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در خاتمه گفت: طی امروز و فردا (5و 6 مهرماه) اهواز با دمای 39 و38 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 4 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "باران در بعضی نقاط کشور ، کاهش دما در این چند استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باران در بعضی نقاط کشور ، کاهش دما در این چند استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید