این جزیره برای فروش است، اما قیمت ندارد!

به گزارش باد صبا، به گزارش بی.بی.سی، صاحب فعلی جزیره پبل، مستقر در جزیره فالکلند، بریتانیا قصد ترک جزیره و فروش آن را دارد. این جزیره در حال حاضر جزو املاک سم هریس از نوادگان خریدار اصلی آن، جان مارخام دین است.

این جزیره برای فروش است، اما قیمت ندارد!

جزیره پبل به مساحت 80 مایل مربع، در سال 1869 تنها به مبلغ 400 پوند (حدود 505 دلار) به وسیله جان مارخام دین خریداری شد. به گزارش بی.بی.سی، این جزیره علاوه بر پنج نژاد مختلف پنگوئن، خانه بسیاری از گونه های جانوری دیگر به ویژه شیر دریایی، 42 نوع پرنده، 6000 گوسفند و 125 راس گاو است. حیات وحش متنوع جزیره باعث شده است تا به عنوان منطقه ویژه تنوع زیستی انتخاب گردد.

تنوع جانوری موجود در جزیره را که کنار بگذاریم، همچنان پبل حرف های بسیاری برای گفتن دارد. کوه ها، دریاچه ها، یک ساحل شنی، چند خانه مخصوص گردشگران و یک پایگاه نظامی متروکه ازجمله المان های دیگری هستند که این جزیره را منحصربه فرد می سازند.

در حال حاضر هریس هیچ قیمت قطعی برای جزیره در نظر نگرفته است، ولی امیدوار است که فردی علاقمند به کشاورزی اقدام به خرید آن کند. به گفته هریس علاوه بر پتانسیل بالای این جزیره برای جذب گردشگران، خریدار جزیره می تواند سالانه چندین تن پشم از گوسفندان جزیره تهیه نموده و آن را در بازار داغ بریتانیا به راحتی بفروشد؛ به شرطی که از زمین ها و حیوانات موجود در آن به خوبی مراقبت نماید.

هریس از اداره املاک بریتانیا خواسته است تا ملک او را ارزش گذاری کنند؛ ولی از آنجا که زمان زیادی از خرید آن می گذرد، این اداره نیز نتوانسته است قیمت دقیقی برای آن تعیین نماید. از همین رو هریس تصمیم گرفته است تا پذیرای قیمت های پیشنهادی خریداران بالقوه جزیره اش باشد.

قیمت پیشنهادی خریداران هر چه که باشد، قطعا بالاتر از 400 پوند است. با محاسبه در ماشین حساب های تورمی، 505 دلاری که در آن موقع مارخام دین برای جزیره پرداخت نموده است، تقریبا هم ارز با 9358 دلار امروزی است. شما برای تصاحب این جزیره حاضر به پرداخت چند دلار هستید؟

منبع: همگردی

به "این جزیره برای فروش است، اما قیمت ندارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این جزیره برای فروش است، اما قیمت ندارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید