اوجاقی: جوانان ووشو کم تجربه اما با انگیزه هستند

به گزارش باد صبا، سرمربی تیم ملی ساندای جوانان ووشوکاران این تیم را بی تجربه اما با انگیزه گفت.

اوجاقی: جوانان ووشو کم تجربه اما با انگیزه هستند

امیر اوجاقی در گفت و گو با باد صبا، به بی تجربگی ملی پوشان تیم ملی جوانان ساندا اشاره نمود و گفت: تیم ملی جوانان ووشو که در بخش ساندا با 8 وزن در اردوها حاضر می گردد تمرینات خود را پیگری می نماید و همه ووشوکارانی که در این اردوها حضور دارند اولین تجربه خود را در تیم ملی کسب می نمایند. این ورزشکاران از انگیزه بسیار بالایی برخوردارند و ما هم تا اواخر شهریور ماه وقت داریم که این جوانان را تا حد خوبی آموزش دهیم. فکر می کنم که بتوانیم با آمادگی بسیار بالایی در این رقابت ها حاضر شویم.

او در خصوص اردوهای تیم ملی جوانان ووشو در بخش ساندا اظهار کرد: ما تا به امروز یک دوره اردو داشتیم و یک انتخابی را برگزار کردیم. در حال حاضر ملی پوشان به تعطیلات رفته اند و از 10 تیر ماه اردوها باز هم از سر گرفته شده و با وزن کشی هایی که انجام می گردد دومین انتخابی تیم ملی نیز برگزار خواهد شد تا ترکیب نهایی تیم ملی اعلام گردد.

سرمربی تیم ملی جوانان ووشو ایران ادامه داد: یکی از حسن های خوب ما در تمرینات انگیزه بالای ملی پوشان و برنامه ریزی هایی است که فدراسیون دارد. کادر مدیریتی فدراسیون در دستان آقای دکتر علینژاد است و او هم با همکاری های خوبی که با ما دارد که شرایط را برای ما به بهترین شکل ممکن از نظر خوابگاه، سالن و امکانات ورزشی فراهم نموده است. خداراشکر هیچ مشکل اساسی برای برگزاری تمرینات نداریم با این شرایط فکر می کنم به آمادگی خوبی قبل از مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی برسیم.

او در خصوص اینکه ورزشکاران در چه اوزانی به این مسابقات اعزام می شوند، اعلام نمود: بنا به قانون دنیای ووشو از هشت وزنی که در این رقابت ها وجود دارد، هر کشوری می تواند با انتخاب خود پنج وزن را به این بازی ها اعزام کند. ما هم با پنج وزن به این مسابقات اعزام می شویم اما، هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است که کدام وزن ها را اعزام کنیم. در حال حاضر فقط یک دور اردو برای این تیم برگزار شده است و تا زمانی که اردوها به خاتمه نرسد نمی توانیم بگویم که در چه اوزانی به این بازی ها اعزام خواهیم شد.

اوجاقی در خصوص انتخاب ملی پوشان فیکس تیم ملی از بین 16 اردو نشین فعلی گفت: ما در هشت وزن اردوهای خود را پیگیری می کنیم و از بین این اوزان 10 نفر را به بازی ها اعزام خواهیم کرد که در هر وزن دو ووشوکار وجود دارد. با تصمیماتی که گرفته ایم سه دور بازی انتخابی برگزار می کنیم و هر ورزشکاری که بتواند در دو بازی انتخابی هم وزن خود را شکست دهد به عنوان فیکس تیم ملی انتخاب می گردد.

سرمربی تیم ملی جوانان ووشو در بخش ساندا به بالاد بودن سطح حریفان در این میسابقات اشاره نمود و اضافه کرد: قطب اصلی این ورزش کشو چین است که مدافع عنوان قهرمانی است. بطور کلی در دنیا هم حریفان اصلی ما کشورهای آسیایی هستند. در این رقابت ها نیز کشورهایی مثل کره که خود میزبان این مسابقات است، هند و ویتنام از جمله رقیبان ما هستند که سرمایه گذاری های زیادی در این ورزش نموده اند. در حال حاضر ما هیچ رقیبی نداریم که آن را دست کم بگیریم و باید با تمام نیرو در این مسابقات حاضر شویم.

او در خاتمه با بیان اینکه باید آماده سازی ورزشکاران جوان سرعت پیدا کند، توضیح داد: از دهم این ماه تیم ملی بزرگسالان نیز وارد اردو خواهد شد و برای اینکه بتوانیم شرایط بهتری را از نظر آمادگی برای ووشوکاران جوان ایجاد کنیم اردوی این دو تیم را باهم ادغام می کنیم. اگر بتوانیم تجربیات بزرگسالان را در اختیار جوانان قرار دهیم بدون شک سانداکاران جوان آمادگی بیشتر و بهتری را کسب خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اوجاقی: جوانان ووشو کم تجربه اما با انگیزه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوجاقی: جوانان ووشو کم تجربه اما با انگیزه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید