امروز کشور به مدیر احتیاج ندارد، بلکه فرمانده می خواهد

به گزارش باد صبا، خبرنگاران: سرپرست وزارت صمت با تأکید بر اینکه امروز کشور به مدیر احتیاج ندارد، بلکه فرمانده می خواهد گفت: سند راهبردی 25ساله ایران و چین دارای مزیت های بسیار مهمی است و می تواند اهداف توسعه صنعتی کشور را محقق کند.

امروز کشور به مدیر احتیاج ندارد، بلکه فرمانده می خواهد

به گزارش باد صبا به نقل از وزارت صمت، حسین مدرس خیابانی در بازدید از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اشاره به اولویت های کنونی کشور و نقش این سازمان در این وضع ابراز کرد: امروز کشور در شرایط جدیدی واقع شده است که اقتصاد ایران از نفت و درآمد های نفتی جدا شده و به سمت تأمین اقتصادی ارزی از محل صادرات غیرنفتی حرکت نموده است؛ به نحوی که باید بعضی از روش های مدیریتی و واگذاری هایی که در دولت روی می دهد نسبت به گذشته تغییر کند و با روش های کارآمد مدیریت گردد.

سرپرست وزارت صمت با تأکید بر ضرورت خروج از وابستگی های ارزی به منابع دولت و استقلال ارزی بخش های مختلف صنعتی و معدنی کشور، توضیح داد: اولویت تأمین ارزی از محل منابع ارز دولتی با کالا های اساسی، نهاده های دامی و دارو و تجهیزات پزشکی است؛ به همین دلیل قطع وابستگی ارزی تأمین مواد اولیه مورد احتیاج فراوری در دستور کار قرار گرفته است و کوشش می کنیم تا با پیشبرد اهداف مرتبط با ساخت داخلی، زمینه را برای رونق فراوری با اتکای به منابع و مواد اولیه و تجهیزات داخلی فراهم کنیم.

به گفته مدرس خیابانی، یکی از برنامه های وزارت صمت آن است که با تغییر در یکی از معاونت های خود، ساختاری برای توسعه ساخت داخلی فراهم کند و به موازات آن، یکی از سازمان های توسعه ای این وزارتخانه نیز به روی ساخت داخلی متمرکز خواهد شد.

وی گفت: سال جاری بعد از دو سال رشد منفی در عرصه فراوری خودرو، 246 هزار دستگاه خودرو در سه ماه ابتدای سال فراوری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد داشته است.

مدرس خیابانی با تأکید بر اینکه امروز کشور به مدیر احتیاج ندارد، بلکه فرمانده می خواهد، اضافه نمود: سند راهبردی 25ساله ایران و چین که دارای مزیت های بسیار مهمی است در بخش های مختلفی از جمله نوسازی ناوگان تجاری، کشنده ها، موتور برقی، گیربکس اتوماتیک، تایر سنگین و کشتی سازی می تواند اهداف توسعه صنعتی کشور را محقق کند.

منبع: اقتصادنیوز

به "امروز کشور به مدیر احتیاج ندارد، بلکه فرمانده می خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز کشور به مدیر احتیاج ندارد، بلکه فرمانده می خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید