استقبال پرشور از آیین قوم بختیاری در جشنواره زمستان بیدار سرعین

به گزارش باد صبا، در سومین روز از جشنواره اقوام ایرانی در شهرستان سرعین، آیین های بومی محلی قوم بختیاری استان کهکیلویه و بویر احمد با استقبال پرشور شهروندان و گردشگران همراه شد.

استقبال پرشور از آیین قوم بختیاری در جشنواره زمستان بیدار سرعین

به گزارش باد صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، جشنواره اقوام ایرانی که با هدف انسجام و اتحاد اقوام در استان اردبیل برگزار می گردد، بعد از میزبانی از گیلان و کردستان در سومین روز خود میزبان، کهکیلویه و بویر احمد شد.

این جشنواره که در قالب سلسله برنامه های زمستان بیدار به عنوان طرح پایلوت کشوری برای اولین بار در استان اردبیل برگزار می گردد، به دنبال معرفی توانمندی های گردشگری مناطق مختلف کشور به ویژه استان اردبیل در فصل زمستان است.

در هر روز از جشنواره 5 روزه اقوام ایرانی استان اردبیل میزبان یکی از اقوام ایران زمین بوده و به همراه هر استان، یکی از شهرستان های اردبیل نیز برنامه های شاد و مفرح اجرا می نماید.

در سومین روز از این جشنواره گروه هنری ایل بختیاری، مراسم عروس بران عشایری و همچنین گروه موسیقی مقامی به اجرای برنامه پرداختند تا با میزبانی اردبیل، اقوام اقساط نقاط ایران زمین زیبایی های فرهنگی و میراث معنوی خود را معرفی نمایند.

جشنواره زمستان بیدار تا خاتمه زمستان ادامه خواهد داشت و بیش از 60 برنامه در این سه ماه پیش بینی شده است.

منبع: میراث آریا

به "استقبال پرشور از آیین قوم بختیاری در جشنواره زمستان بیدار سرعین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال پرشور از آیین قوم بختیاری در جشنواره زمستان بیدار سرعین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید