آن چه باید درباره یورو 2020 بدانید

به گزارش باد صبا، یورو 2020 تابستان آینده برای نخستین بار به میزبانی 12 کشور مختلف اروپایی برگزار می گردد.

آن چه باید درباره یورو 2020 بدانید

به گزارش باد صبا و به نقل از آس، مرحله گروهی یورو 2020 امشب (شنبه) قرعه کشی می گردد و 20 تیم حریفان خود را خواهند شناخت. نحوه برگزاری این بازی ها نسبت به سال های گذشته متفاوت است و در انتخابی اتفاق های قابل توجهی رخ داد که در ادامه به آنها اشاره می گردد.

1. برای نخستین بار یورو در 12 کشور متفاوت برگزار می گردد. ایتالیا (صعود نموده)، آذربایجان (حذف شد)، دانمارک (صعود نموده)، روسیه (صعود نموده)، هلند (صعود نموده)، رومانی (شانس صعود در پلی آف)، انگلیس (صعود نموده)، اسکاتلند (شانس صعود در پلی آف)، اسپانیا (صعود نموده)، ایرلند (شانس صعود در پلی آف)، آلمان (صعود نموده) و مجارستان (شانس صعود در پلی آف) میزبان های یورو 2020 خواهند بود.

2. در لیگ ملت ها - که برای معین صندلی های پلی آف استفاده شد - و انتخابی (سهمیه های مستقیم) در مجموع 392 بازی برگزار گردید و 1148 گل به ثمر رسید. پس از این تعداد بازی تنها 19 تیم از صعود به مرحله نهایی بازماندند. این در حالی است که 36 تیم شانس بازی در این رقابت ها را دارند. 20 تیم تاکنون صعود نموده اند و 16 تیم در پلی آف رقابت می نمایند. از 20 تیمی که به مرحله نهایی راه یافتند تنها سه تیم در دور قبل حضور نداشتند. دانمارک، فنلاند و هلند در یورو گذشته نبودند.

3. ایتالیا و بلژیک (10 از 10) تنها تیم هایی بودند که توانستند همه بازی های مرحله مقدماتی را با پیروزی به انتها برسانند. پیش از این شوروی (دو از دو برای یورو 1960)، فرانسه (هشت از هشت یورو 1992)، چک (10 از 10 یورو 2000)، فرانسه (هشت از هشت یورو 2004)، آلمان (10 از 10 یورو 2012)، اسپانیا (هشت از هشت یورو 2012) و انگلیس (10 از 10 یورو 2016) به چنین رکوردی دست یافته بودند.

4. اسپانیا تمام مراحل نهایی یورو را از سال 1966 بازی نموده است که تنها پنج تیم دیگر چنین رکوردی دارند یا آمار بهتری را نسبت به لاروخا به ثبت رساندند. آلمان (از سال 1972)، فرانسه (از سال 1992)، پرتغال (از سال 1996)، ایتالیا (از سال 1996) و چک (از سال 1996) در این فهرست قرار دارند.

5. در همه مراحل نهایی یورو (1960 تا 2016) حداقل یک تیم برای نخستین بار این رقابت ها را تجربه کرد. یورو آینده نیز این چنین است و فنلاند برای اولین بار در محله نهایی حضور خواهد داشت. اگر تیم های بوسنی، رژیم اشغالگر قدس، گرجستان، مقدونیه، کوزوو و بلاروس از پلی آف صعود نمایند به فنلاند می پیوندند. در رابطه با کوزوو مساله برجسته خواهد بود چون این کشور تنها پنج سال است که رقابت می نماید و در تاریخش تنها 37 بازی انجام داده است.

6. شرایط جغرافیایی و سیاسی باعث شده است پیش از قرعه کشی سرگروه ها، گروه خود را بشناسند. بر این اساس ایتالیا در گروه A، انگلیس در گروه D، اسپانیا در گروه E و آلمان در گروه F به عنوان میزبان حضور خواهند داشت. این در حالی است که در گروه B و C اوکراین و بلژیک سرگروه خواهند بود. به دلیل اینکه اوکراین و روسیه نمی توانند در یک گروه قرار داشته باشند بلژیک در گروه B و اوکراین در گروه C قرار می گیرد. آنها جهت خود را می دانند و برای سرگروه قرعه کشی وجود نخواهد داشت. شرایط گروه B پیش از قرعه کشی تقریبا معین شده است و بلژیک، روسیه و دانمارک و یک تیم دیگر رقابت خواهند کرد.

7. اسپانیا با تیم های روسیه، دانمارک، هلند، ولز و فنلاند هم گروه نمی گردد و تنها با چهار تیم از 16 تیمی که در پلی آف حضور دارند می تواند روبرو گردد یعنی بوسنی، اسلواکی، ایرلند جنوبی و ایرلند شمالی. بدترین قرعه ممکن برای لاروخا می تواند هم گروهی با فرانسه، پرتغال و اسلواکی باشد. بهترین قرعه رقابت با لهستان، اتریش و بوسنی است.

8. شش تیم همه بازی های مرحله گروهی شان را در خانه برگزار می نمایند. ایتالیا در رم، دانمارک در کپنهاگ، هلند در آمستردام، انگلیس در لندن، اسپانیا در بیلبائو و آلمان در مونیخ جزو این تیم ها هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آن چه باید درباره یورو 2020 بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آن چه باید درباره یورو 2020 بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید