آنسو فاتی پرسپولیس، صادره از قائمشهر

به گزارش باد صبا، محمد قراگزلو، واقعیتش را بخواهید پرسپولیس آنقدر خوب نبود که برنده قاطع این دربی باشد اما وقتی یک جوان محصول خود باشگاه می آید و گل می زند و می گردد مرد معین کننده این بازی تاریخی، آدم کیف می نماید و نمی گردد از او ننوشت.

آنسو فاتی پرسپولیس، صادره از قائمشهر

راستش آن زمان که پرسپولیس در به در دنبال مهاجم خارجی بود تا کنار علیپور بگذارد گزارشی نوشتم درباره مهاجمان جوان این فصل پرسپولیس با تیترمعدن طلا در هجده قدم سرخ. در مقطع پیش فصل بودیم که پرسپولیس 5 تا مهاجم جوان خوب داشت. دو نفرشان از قبل بودند (محمدامین اسدی و سعید کریمی) و سه تا که سال جاری جذب شده بودند. دو نفر قبلی خیلی زود از چرخه بازیکنان خارج شدند. کالدرون قبل از آغاز فصل و همان فردای انتشار گزارش فوق کریمی را نخواست و گذاشت کنار تا این مهاجم به شاهین بوشهر برود. محمدامین اسدی هم که در لیگ قهرمانان بازی نموده و به تیم امید دعوت می شد همین دو هفته قبل از لیست بیرون رفت. حالا اینکه دلیلش انضباطی بوده یا فنی درست نفهمیدیم اما این جوان هم همان اول خط از قطار پیاده شد.

از بین تازه واردها احمدرضا احمدوند با وجود سر و صدایی که انتقالش از استقلال به پرسپولیس به پا نموده بود اصلاً به پای قرارداد نرسید و داستان دوپینگ و مسائل جانبی دیگر کاری کرد تا بیرون بماند. امیر روستایی دیگر مهاجمی بود که با سابقه حضور در پیکان و بازی در لیگ برتر، به عنوان یک ملی پوش امید شناخته شده ترین جوان تازه وارد سرخ ها به حساب می آمد. روستایی که از تیم جوانان پرسپولیس رشد نموده و مطرح شده بود در همان بازی اول مقابل پارس جم به شکل شگفت انگیزی به ترکیب اصلی رسید و مقابل تراکتور هم بازی کرد اما بعد از آن به لیست نرسید.

جالب اینکه بعد از نمایش ناامیدنماینده جونیور برزیلی مقابل صنعت نفت آبادان گفته می شد شاید کالدرون از روستایی به جای این برزیلی استفاده کند اما روستایی به لیست هم نرسید تا مهدی عبدی برای اولین بار وارد لیست بازی پرسپولیس گردد.

عبدی جلوتر از تمام جوان های پرسپولیس به لیست رسید و در حالی که حسین پور، حسینی، زمانه، بیات و روستایی راهی به لیست نیافتند تنها بازیکن زیر 23 سال لیست پرسپولیس بود. تصورش را بکنید اولین حضور بازیکنی جوان در لیگ برتر دربی بزرگ پایتخت باشد؛ همین برای جو گیر شدن و حل شدن در جریان اتمسفر استادیوم کافی نیست؟

در روزی که علیپور و جونیور در ادامه نمایش های ضعیف شان کاری از پیش نبرده بودند و در شرایطی که تصور می شد امید عالیشاه به عنوان سومین تعویضی کالدرون به بازی برود و ترابی یک خط جلوتر بیاید، کالدرون همه کارهای عجیب و غریبش در این دربی را تکمیل کرد و مهدی عبدی را به زمین فرستاد که شاید 90 درصد از باد صبا رسانه ها و طرفداران و پیشکسوتان پرسپولیس اسمش را نمی دانستند و با چهره و شماره اش آشنا نبودند.

عبدی با شماره 16 وارد زمین شد و درست مثل آنسو فاتی جوان اول این فصل بارسلونا در همان بازی نخستش درخشید. برای عبدی همه چیز مثل برق و باد رخ داد و او راه صد ساله را یک دقیقه ای پیمود. او با اولین لمس توپ ورق بازی را برگرداند و پیروز به گلزنی شد تا در روزی که استقلال و پرسپولیس چیزی برای عرضه نداشتند یک جوان قائمشهری به زمین رفت و کاری کرد تا از این بعد جدی تر و بهتر به او نگاه نمایند.

مهدی عبدی البته بعد از گل زیاد خوشحالی نکرد و تازه بعد از سوت انتها بود که فهمید همای اقبال روی شانه های او نشسته. این وضعیت ساعت به ساعت بعد از انتها این مسابقه برای او پررنگ تر خواهد شد و عبدی چند روزی روی ابرها سیر خواهد نمود که فقط امیدواریم به پیشرفت فنی و فرهنگی او منجر گردد نه اینکه به جهت پرداختن بیش از حد رسانه ها به این جوانک و بولد شدن نام و تصویرش در شبکه های اجتماعی، سقوطی آنی و فوری در پی داشته باشد.

این بخشی از همان گزارش ایران ورزشی است درباره مهاجمان جوان پرسپولیس که روز 6 مردادماه منتشر شد. یک بار دیگر بخش مربوط به عبدی را بخوانید:

دو مربی تیم های پایه پرسپولیس که طی سال های اخیر با عبدی کار نموده اند می گویند هر آنچه یک مهاجم خوب و باکیفیت باید داشته باشد را این مهدی عبدی در اختیار دارد. عبدی از پرسپولیس قائمشهر به جوانان و امید پرسپولیس رسید. او 22 سال دارد و سال گذشته برای مدتی به بادران رفت اما آنجا ماندنی نشد. شاید به لحاظ فیزیکی چندان توانمند نباشد اما بسیار دقیق ضربه می زند و در هر لحظه با هر جای پایش می تواند گل بزند. دقت در ضربه به توپ ویژگی شاخص اوست ضمن اینکه فوق العاده باهوش است و در بازی هوایی هم به اندازه بازی روی زمین تبحر دارد. مربیان او می گویند توپ هایی که فکرش را هم نمی کنید از هر جایی وارد دروازه حریف می نماید و با اینکه خیلی توی چشم نیست اما مهاجم کاملی است. عبدی فصل قبل به صورت مشترک آقای گل امیدها شد. 24 گل زد و 14 گل ساخت. او در آستانه پیوستن به نساجی بود که با پرسپولیس قراردادی سه ساله بست.

منبع: ایران ورزشی

به "آنسو فاتی پرسپولیس، صادره از قائمشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنسو فاتی پرسپولیس، صادره از قائمشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید