آمادگی ایران برای انتقال تجارب حوزه سلامت به کشور های منطقه

به گزارش باد صبا، وزیر بهداشت به منظور تقویت دیپلماسی سلامت و همکاری های بهداشتی و درمانی منطقه ای در اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در مصر، حضور یافت.

آمادگی ایران برای انتقال تجارب حوزه سلامت به کشور های منطقه

بهرام عین اللهی در بدو ورود به قاهره، از توسعه همکاری های سلامت در اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت اطلاع داد و گفت: این اجلاس فرصت مناسبی برای تقویت دیپلماسی سلامت، تصمیم سازی و تنظیم سیاست های سلامت بین 22 کشور عضو منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت است.

وی با اشاره به برگزاری این اجلاس تا 22 مهر در قاهره، یادآور شد: در این اجلاس حدود 30 موضوع مشترک مورد بحث و آنالیز قرار می گیرند که در این جهت، کارشناسان وزارت بهداشت حضور و مشارکت فعال دارند.

وزیر بهداشت تاکید نمود: عمده مباحث این اجلاس به کنترل بیماری های واگیردار و غیر واگیر اختصاص دارد؛ چرا که بیماری های واگیردار هنوز در بعضی کشور های همسایه ما، مشکل و معضل اصلی هستند.

عین اللهی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجارب پیروز در زمینه مبارزه با بیماری ها و پیشرفت های بهداشتی و درمانی به سایر کشور های عضو دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت اطلاع داد.

وی در اولین روز از این اجلاس، با دکتر احمد المنظری، رئیس دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت و وزیر بهداشت پاکستان، ملاقات و گفت و گو کرد.

باد صبا علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آمادگی ایران برای انتقال تجارب حوزه سلامت به کشور های منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ایران برای انتقال تجارب حوزه سلامت به کشور های منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید