کشف 66 گور بچه ها بومیان در غرب کانادا

به گزارش باد صبا، در بیانیه ای این گروه ها آمده است: این غرامت برای احیای آموزش، فرهنگ و زبان بومی، حمایت از بازماندگان، التیام و پیوند دوباره آنها به میراث شان صرف خواهد شد.

کشف 66 گور بچه ها بومیان در غرب کانادا

منابع خبری روز پنجشنبه از کشف دستکم 66 گور بدون نشان مربوط به بچه ها بومیان در استان بریتش کلمبیا در غرب کانادا خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، این گورها در محلی که پیشتر مدرسه بچه ها بومیان در آنجا قرار داشت، کشف شدند.

این مدارس بر اساس قانون تمدن سرخپوست ها 1819 به وجود آمدند و با دور نگه داشتن بچه ها از والدین و فرهنگ و آداب و رسوم خود باعث سرکوبی هویت بومیان کانادا شد.

بیش از 150 هزار تن از بچه ها بومیان کانادا در این مدارس تحصیل می کردند که دستکم 3200 تن آنها بدلیل بیماری و بدرفتاری جان خود را از دست دادند. این مدارس عمدتا به وسیله کلیسیای کاتولیک اداره می شدند.

در ماه می 2021 بقایای 215 کودک سه سال به بالا در محل یک مدرسه شبانه روزی بومیان در استان بریتیش کلمبیا کشف شد.

اخیرا رسانه ها گزارش دادند که کانادا به بازماندگان جوامع بومی که حدود یک قرن با آزار و اذیت در مدارس شبانه روزی روبرو بودند، 2.1 میلیارد دلار غرامت می دهد.

این غرامت در پی شکایت 325 گروه بومی کانادایی مشخص شده و قرار است در یک صندوق غیرانتقالی و مستقل از دولت کانادا سپرده گذاری گردد.

در بیانیه ای این گروه ها آمده است: این غرامت برای احیای آموزش، فرهنگ و زبان بومی، حمایت از بازماندگان، التیام و پیوند دوباره آنها به میراث شان صرف خواهد شد.

منبع: عصر ایران

به "کشف 66 گور بچه ها بومیان در غرب کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 66 گور بچه ها بومیان در غرب کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید