کشف قبر های عجیب در گورستان 1200 ساله

به گزارش باد صبا، گورستانی که در سال 2016 در فاصلۀ 120 کیلومتر پاریس کشف شد، گور هایی با شرایط غیرعادی را در خود جای داده است.

کشف قبر های عجیب در گورستان 1200 ساله

به گزارش فرادید، در بهار سال 2016 گروهی از باستان شناسان فرانسوی در منطقۀ Esclavolles-Lurey در فاصلۀ 120 کیلومتری شهر پاریس، یک سایت باستانی را کشف کردند که آثاری از دوره های مختلف تاریخی، از عصر پارینه سنگی تا قرون وسطی را در خود جای داده بود.

آنچه از عصر پارینه سنگی در این سایت به جا مانده بود، خرده ریز های ابزار هایی مثل تیغه های سنگی بودند. از عصر نوسنگی بقایای یک خانه و قطعاتی از تعدادی ظرف در این سایت یافت شد. از دورۀ رومی نیز قالب هایی سنگی که برای ساخت یک جاده به کار رفته بودند و بعلاوه یک سکه در این ناحیه کشف شدند.

اما جالب ترین یافته مربوط به دورۀ کارولنژی (حدود قرن های هشتم و نهم میلادی) بود. در بخش وسیعی از این سایت یک گورستان قرون وسطایی کشف شد که حدود 182 فرد در آن دفن شده بودند. این تعداد نشان می دهد که این یکی از مهم ترین گورستان های روستایی در دورۀ کارولنژی بوده است.

اما غیر از خصوصیاتی که در همۀ گورستان های قرون وسطایی وجود دارند، این گورستان چند ویژگی عجیب و منحصر به فرد نیز داشت. در این جا جهت گیری برخی از قبر ها کاملا متفاوت با بقیه بود و حتی در مواردی قبر ها به صورت متقاطع حفر شده بودند. به علاوه آثاری از سوزاندن مردگان نیز در این گورستان یافت شد. گور های دونفره نیز از دیگر موارد غیر عادی یافت شده در این گورستان بوده اند.

نکتۀ جالب توجه دیگر در خصوص این گورستان تعداد بالای بچه ها بین 5 تا 9 ساله در آن بود. مرگ و میر بچه ها در دورۀ قرون وسطا چیز عجیبی نبوده، اما تعداد بچه ها دفن شده در اینجا نشان می دهد که وضع بهداشت و سلامت در آن دوران اصلا مناسب نبوده است.

موارد متعددی از تومور ها و ورم های استخوانی و همینطور سل استخوان نیز در میان افراد دفن شده مشاهده شد که تاییدی بر بدتر شدن شرایط سلامت عمومی در دوران کارولنژی است. این گورستان ظاهرا در قرن دهم میلادی بدون استفاده شده است.

منبع: فرارو

به "کشف قبر های عجیب در گورستان 1200 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف قبر های عجیب در گورستان 1200 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید