چینی ها در خودروسازی روی دست تسلا زدند!

به گزارش باد صبا، زومیت نوشت: شرکت چینی BYD مجوز آزمایش رانندگی اتوماتیک سطح سه را در جاده های چین دریافت کرد؛ البته به صورت مشروط.

چینی ها در خودروسازی روی دست تسلا زدند!

به گزارش رویترز، شرکت BYD، غول خودروهای برقی چینی، خاطرنشان کرد مجوز آزمایش مشروط برای رانندگی اتوماتیک سطح 3 را در جاده های پرسرعت دریافت نموده است.

این شاسی بلند نظر شما را نسبت به چینی ها عوض می نماید/ عکس

فناوری خودران چندین سطح دارد و درحال حاضر بیشتر شرکت ها مشغول استفاده از سطح 2 هستند. در پایین ترین سطح (سطح یک) وسیله نقلیه یک واحد سیستم اتوماتیک برای یاری به راننده دارد و راننده انسانی اجزای رانندگی را کنترل می نماید.

سطح 2 به معنای سیستم های پیشرفته یاری راننده یا ADAS است. خودرو می تواند هم فرمان و هم شتاب یا کاهش سرعت را کنترل کند. در سطح 2 که اکنون خودروهای تسلا در این سطح هستند، به انسان هوشیار روی صندلی خودرو برای دراختیار گرفتن کنترل خودرو احتیاج است.

وسایل نقلیه سطح 3 قابلیت تشخیص محیط دارند و می توانند تصمیماتی مانند سبقت از خودرو بگیرند؛ اما آن ها هنوز به راننده هوشیار و آماده کنترل احتیاج دارند. این همان سطحی است که BYD مجوز آن را در چین گرفته است.

تفاوت اصلی بین سطح 3 و سطح 4 مداخله وسایل نقلیه درصورت بروز مشکل یا نقص سیستم است. خودروهای سطح 4 معمولاً به تعامل انسانی احتیاجی ندارند؛ اما هنوز گزینه کنترل دستی موجود است.

سطح 5 اتوماسیون کامل است و هیچ احتیاجی به توجه انسان ندارد. این خودروها حتی فرمان یا پدال ترمز یا گاز ندارند.

در اوایل ماه دسامبر (آذر)، گروه BMW خاطرنشان کرد که مجوز تست سطح 3 خودران در جاده های پرسرعت شانگهای را دریافت نموده است؛ درحالی که مرسدس بنز خاطرنشان کرد که آزمایش سطح 3 را در بزرگراه های مشخص شده در امسال انجام خواهد داد.

IM Motors، شرکت خودروسازی چینی، اعلام نموده است که برای آزمایش خودروهای سطح 3 به وزارت صنعت چین درخواست داده است.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "چینی ها در خودروسازی روی دست تسلا زدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها در خودروسازی روی دست تسلا زدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید