چگونه فناوری توانست بهبود فروش آنلاین را برای ما رقم بزند

به گزارش باد صبا، خرید آنلاین امروزه یکی از مرسوم ترین روش ها در جهان است، به لطف اینترنت . به جرات می توان ادعا کرد که اینترنت توانست خرید و فروش در جهان را متحول کرده و باعث بهبود خرید آنلاین شود . اکنون تقریبا می توان از خانه خارج نشد و تمام احتیاجات شخصی را برطرف کرد . اما با این حال، خرید آنلاین باز هم می تواند بهتر شود و تجربه بهتری برای کاربران ایجاد کند، به لطف فناوری . اما چگونه؟

چگونه فناوری توانست بهبود فروش آنلاین را برای ما رقم بزند

1- مارکت پلیس ها

یکی از جامع ترین راه هایی که به بهبود فروش آنلاین منتهی شده، ساخت فروشگاه هایی کاملا مبتنی بر وب است . این بدان معناست که اکنون می توانید به سادگی و در هر جایی که هستید، با استفاده از تلفن خود و بازدید از یک سایت یا باز کردن یک برنامه، به تمام مجموعه ای از محصولات دسترسی داشته باشید .

به عنوان مثال، وب سایت هایی مانند آمازون، Etsy و eBay کاملا پلتفرم های مبتنی بر وب هستند که خرید را برای مصرف کنندگان در دسترس و راحت تر می کنند . کاربران حتی می توانند از فروشندگان جزئی محلی و طیف وسیعی از محصولات آنها دسترسی داشته باشند و آنها را درب منزل سفارش داده و دریافت کنند .

با پیشرفت سریع فناوری، صاحبان فروشگاه های آنلاین وب سایت های خود را سریع تر و بیش از قبل مبتنی بر نیازهای کاربران می سازند . در نتیجه، مشتریان تجربه خرید آسان تر و سریع تری نسبت به قبل دارند .

2- تجربه فروشگاه سریع

برای کسانی که در پی خرید به سبک سنتی تر هستند، فناوری توانسته تجربه آنها را قابل مدیریت تر، یکپارچه تر و مصرف کننده پسندتر کند . صاحبان مغازه های فیزیکی هم با استفاده از تکنولوژی، امکاناتی به فروشگاه های خود اضافه کرده اند که آنالیز و خرید سریع را امکان پذیر ساخته است .

یکی از راه های انجام این کار، استفاده از دستگاه هایی مانند اسکنر قیمت است که بارکد محصول را اسکن می کند تا قیمت آن را اعلام کند . روش دیگر برای انجام این تسهیل، خود پرداخت است که مشتریان اکنون می توانند با اسکن اقلام خریداری شده خود، هزینه آنها را پرداخت کنند تا لازم نباشد در صف صندوق بمانند .

خرده فروشان همچنین از فناوری هایی مانند برچسب های شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) و شبکه های حسگر پیشرفته برای پیگیری موجودی در زمان واقعی استفاده می کنند . صاحبان فروشگاه ها اکنون حتی می توانند لیست های خود را بسیار کارآمدتر پیگیری کنند .

3- درگاه پرداخت کارآمد

روش سنتی خرید این بود که مشتری به صاحبان مغازه پول نقد می داد و هر کالایی را که دوست داشت می خرید . با پیشرفت تکنولوژی، سیستم کارت معرفی گشت که از طریق آن می توانید اقلام خریداری شده خود را از طریق کارت اعتباری یا نقدی پرداخت کنید . اکنون تقریبا سخت است یتوان در جیب های خود یا اطرافیانتان، پول نقد پیدا کنید، اما همین ده سال پیش هم اینچنین نبود .

هدف از این کار در آن زمان، حذف جنبه نقدی اقتصاد بود . اما اکنون، درگاه های پرداخت مدرن به طور قابل توجهی بهبود یافته اند و به شما کمک می کنند تا هزینه کالاهای خریداری شده خود را مستقیما از تلفن خود پرداخت کنید .

سیستم پرداخت دیجیتال به شکل قابل توجهی به رشد خود ادامه می دهد و مردم آن را بسیار راحت تر از روش های معمولی می دانند و همین، به بهبود فروش آنلاین منجر شده است . طبق یک گزارش، کل بخش پرداخت های دیجیتال حدود 9.7 تریلیون دلار تخمین زده می شود و انتظار می رود که رشد سالانه 11.79 درصدی را نشان دهد . این شاخص ها نشان می دهند که مردم پرداخت های دیجیتال را به پرداخت های سنتی ترجیح می دهند .

4- تحویل حضوری سفارش آنلاین

برای تسریع در تحویل، خرده فروشان گزینه هایی را برای تحویل حضوری نیز معرفی کرده اند که به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا با استفاده از تلفن همراه خود وارد وبسایت شده، سفارش های خود را ثبت کنند و سپس مستقیما از فروشگاه ها بدون زمان انتظار تحویل بگیرند . در حقیقت شما می توانید یک محصول را از وبسایت فروشنده خریداری کرده و سپس اگر به هر دلیلی بخواهید خودتان آن تحویل بگیرید، به شعبه آن فروشگاه رفته و کالای خود را دریافت می کنید . این گزینه برای افرادی که عجله دارند یا به هر دلیلی نمی خواهند منتظر بمانند، بسیار کارآمد است .

5- خرید صوتی

اگر برای خرید از طریق وب سایت به کمک نیاز دارید، می توانید با صحبت کردن با دستگاه های دستیار خانه مجازی، سفارش خود را انجام دهید . این فناوری، صدای شما را تشخیص داده، با استفاده از هوش مصنوعی و روش های دیگر تفسیر می کند و سپس به آن پاسخ می دهد .

می توانید به دستیار مجازی بگویید کارهایی مانند اضافه کردن چیزی به لیست خرید خود یا سفارش این محصول را انجام دهد . این کار، شما را از دردسرهای مربوط به مرور محصولات یا فراموش کردن سفارش برخی چیزا نجات می دهد . همانطور که محیط اطراف ما با فناوری های مدرن ادغام می شود، ما به حل این مسائل با استفاده از روش های پیشرفته و کارآمدتر ادامه خواهیم داد .

6- آنالیز ها و نظرات

همه در هنگام خرید یک محصول نسبت به آن شک دارند . برای حل این مشکل، خرده فروشان امکان ثبت نظر برای افرادی که قبلا کالا را خریداری کرده اند، اضافه کرده اند . این نظرات عمدتا در زیر صفحه محصول نوشته می شوند و یکی از سیاست های فروشگاه ها، تشویق مشتریان به ثبت نظرهای مثبت و منفى است تا با کمک نظرات مثبت، بقیه کاربران را به خرید ترغیب کرده و با نظرات منفی، نسبت به آن کالا شفاف سازی کنند .

7- سرویس دستیار چت

در روش سنتی تر خرید، معمولا فروشنده ای پیدا می کنید که شما را در خرید راهنمایی کند و به سوالات شما در مورد یک محصول پاسخ دهد . خرده فروشان آنلاین، از دستیاران چت آنلاین استفاده می کنند تا خدمات خود را به صورت آنلاین و همیشه در دسترس قرار دهند و تجربه خرید آنلاین را بهبود بخشند .

برخلاف دستیارهای حضوری، دستیار آنلاین همیشه در دسترس است و اگر در مورد محصول سوالی دارید از طریق ایمیل یا تلفنی با شما تماس گرفته و حتی شما را در تمام مراحل ثبت سفارش نیز راهنمایی می کند .

8- بازار رسانه های اجتماعی

بسکمک از خرده فروشان برای نمایش و تبلیغ محصولات خود به پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام رفته اند . به این ترتیب، مصرف کنندگان می توانند در کنار معاشرت با دوستان یا حتی گرفتن نظر دیگران، کالاهایی را کشف و خرید کنند .

بسکمک از کسب و کارها همچنین از ویژگی چت پلتفرم های رسانه های اجتماعی، که پیش از این به آن اشاره کردیم، به عنوان سرویس چت دستیار آنلاین خود استفاده می کنند .

9- سیستم توصیه

سیستم توصیه که گاهی اوقات به آن موتور توصیه هم می گویند، ابزاری عالی است که بهبود فروش آنلاین را آسان تر کرده و به آن سرعت بخشیده است . این سیستم، بر اساس سابقه مرور و خرید شما، محصولات بیشتری را پیشنهاد می کند و یافتن محصولاتی را برای خریداران آسان می کند که ممکن است مورد علاقه شان باشد . بیشتر مشاغل بین المللی در حال حاضر از این موتور استفاده می کنند و اقبال نسبت به سیستم توصیه، بیشتر هم خواهد شد .

10- تجزیه و تحلیل رفتاری

کسب و کارهای تجاری مدرن از آنالیز رفتاری نیز استفاده می کنند که از داده های مصرف کننده برای معین روندهای آینده استفاده می کند . با پیگیری این آنالیز، آنها می توانند بفهمند که کدام محصول برای مشتریانشان مناسب تر است . چنین روش های پیشرفته ای به آنها این امکان را می دهد تا خرید را بیشتر با نیازهای مشتریان تنظیم کنند . این به کسب وکارها کمک می کند تا خواسته های مشتریان خود را برآورده کرده و در عین حال تجربه خرید بهتر را هنگام بازگشت کاربر به سایت، تضمین می کنند .

نتیجه

فناوری مدرن خرید را در ماهیت واقعی خود متحول کرده است . این امر خرید را در دسترس تر کرده . مانند سفارش از راحتی در خانه تا سفارش آنلاین و تحویل حضوری، درگاه های پرداخت کارآمد و موارد دیگر . تحولی که همچنان در حال پیشرفت است و باید منتظر اتفاقات بیشتری هم بود . ابزارهایی مانند سیستم توصیه، آنالیز رفتاری، خدمات دستیار مجازی و خرید صوتی هنوز در ابتدای مسیر خود هستند . اما مطمئنا تجربه خرید آنلاین با توسعه مداوم فناوری های تازه بهبود خواهند یافت .

منبع: مجله شنبه

به "چگونه فناوری توانست بهبود فروش آنلاین را برای ما رقم بزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه فناوری توانست بهبود فروش آنلاین را برای ما رقم بزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید