وضع رشد علمی ایران خوب است، استقرار 197 مرکز رشد در دانشگاه ها

به گزارش باد صبا، منصور غلامی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت رشد علمی کشور گفت: رهبر معظم انقلاب خوشبختانه از وضع علمی کشور راضی هستند، در سخنانی که داشتند گفتند نگذارید شتاب علمی کشور کم شود و کاهش یابد. این موضوع نکته ای است که دانشگاه نیز باید توجه داشته باشند.

وضع رشد علمی ایران خوب است، استقرار 197 مرکز رشد در دانشگاه ها

وی با بیان اینکه وضع رشد علمی کشور خوب است، شرح داد: نکته دیگری که رهبر فرزانه انقلاب تاکید داشتند بحث زیر سوال بردن رشد علمی است، بعضا افرادی ناآگاهانه یا از روی بد دلی رشد علمی کشور را زیر سوال می برند. این موضوع برای بخش علمی و ناامیدی جوانان خطرناک است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام نمود: حتما در کنار رشد علمی انتظار حضور مراکز علمی در بخش فناوری و تولید ثروت از دانش وجود دارد که این موضوع نیز مورد توجه قرار گرفته است.

غلامی با اشاره به اینکه پارک های علم و فناوری را به طور جد مورد حمایت قرار داده ایم و مراکز رشد متعددی شکل گرفته است، گفت: 197 مرکز رشد را در انشگاه ها داریم و 43 پارک علم و فناوری فعال است که عموما در حوزه وزارت علوم کار می کنند. پارک های دیگری در حوزه های وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری نیز شکل گرفته اند.

وی ادامه داد: کشورهای دیگری که رقابت می کنند یا ما با آن ها در این شتاب رشد علمی حرکت می کنیم، نایستاده اند و در این جهت روز به روز بیشتر پیش می روند و هرچقدر پیش می رویم کار سخت تر است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "وضع رشد علمی ایران خوب است، استقرار 197 مرکز رشد در دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضع رشد علمی ایران خوب است، استقرار 197 مرکز رشد در دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید