بازدید هیئتی از مدیران دانشگاه های ازبکستان از نمایشگاه ایران ساخت

به گزارش باد صبا، معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: 10 درصد از شرکت های دانش بنیان توان اثبات شده صادراتی دارند.

بازدید هیئتی از مدیران دانشگاه های ازبکستان از نمایشگاه ایران ساخت

به گزارش خبرگزاری باد صبا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، مهدی الیاسی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه ایران ساخت با بیان اینکه در بخش صادرات ما از سال های قبل فعال تر شده ایم، اضافه نمود: ما از 10 سال قبل در مرکز تعاملات بین المللی در معاونت علمی فعالیت هایی را شروع کردیم و در این زمینه ،با صندوق نوآوری و شکوفایی نیز همکاری و تعامل داریم.

  • چین این جنگنده را فقط برای خودش نگه داشته است!/ عکس

وی ایجاد مراکز نوآوری و صادرات در کشورهای هدف را از جمله این اقدامات برشمرد و اضافه نمود: این مراکز با عنوان خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT) در کشورهایی، چون کنیا و ازبکستان راه اندازی شده است. خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT) در کشور ازبکستان بسیار فعال است و تیم ایرانی نیز در این مرکز مستقر شده اند. ضمن آنکه 25 شرکت ایرانی در نمایشگاه اینوویک ازبکستان حضور داشتند و تعاملات خوبی ایجاد شده است.

معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی با اشاره به حضور هیاتی از کشور ازبکستان در یازدهمین نمایشگاه ایران ساخت گفت : امروز 14 نفر از هفت دانشگاه این کشور به همراه سفیر ازبکستان برای بازدید از این نمایشگاه در محل نمایشگاه بین المللی تهران حضور دارند. این افراد شامل دو رئیس دانشگاه و چند تن از معاونان دانشگاه ها می شوند.

الیاسی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 10 درصد از شرکت های دانش بنیان ، توان صادراتی میزان گیری شده دارند، اضافه نمود : بعضی از این شرکت ها با هیات ازبکستانی که در نمایشگاه ایران ساخت حضور دارند، جلسات مذاکره برای توسعه صادرات خود برگزار خواهند کرد.

وی گفت : مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی توان صادراتی شرکت ها را ارزیابی نموده است و نتیجه نشان داد که 10 درصد از شرکت ها به طور فعال می توانند صادرات داشته باشند از این رو ما بستر حضور این شرکت ها را در بازارهای بین المللی، نمایشگاه ها و رویدادهای بین المللی در کشورهای مختلف با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی فراهم می کنیم به گونه ای که همراه با هیات های تجاری، تعدادی از شرکت های دانش بنیان نیز حضور دارند. با این اقدامات روند بین المللی سازی شرکت های دانش بنیان را نسبت به قبل تداوم بیشتری یافته است.

معاون سیاستگذاری معاونت علمی اضافه نمود: برای هیات ازبکستانی که امروز در این نمایشگاه حضور دارند، هماهنگی های لازم برای مذاکره با 20 شرکت را به عمل آورده ایم.

وی گفت : این شرکت ها شامل چند شرکت حاضر در یازدهمین نمایشگاه ایران ساخت و بعلاوه چند شرکت دیگر است.

الیاسی اضافه نمود : نشست های هیات ازبکستان با شرکت های دانش بنیان ایرانی روز شنبه 16 دی ماه در خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT) تهران برگزار خواهد شد و امیدواریم در این مذاکرات، حجم صادرات این شرکت ها رشد خوبی داشته باشد.

منبع: خبرآنلاین

به "بازدید هیئتی از مدیران دانشگاه های ازبکستان از نمایشگاه ایران ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید هیئتی از مدیران دانشگاه های ازبکستان از نمایشگاه ایران ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید