هوای ناسالم اهواز برای گروه های حساس

به گزارش باد صبا، شاخص آلودگی هوا در اهواز در ساعت 9 امروز به 127 رسید و هوای این شهر در شرایط ناسالم برای گروه های حساس نهاده شد.

هوای ناسالم اهواز برای گروه های حساس

به گزارش باد صبا به نقل از فارس، امروز شاخص میزان ذرات معلق بر اساس آمار مرکز کنترل کیفیت هوای اداره کل محیط زیست خوزستان، کمتر از 2.5 میکرون، در شهر اهواز برابر با 127 گزارش شده است.

شاخص کیفی هوا (AQI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد نموده و شرایط آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می دهد.

  • اینفوگرافیک | شهر بی نفس

در صورتی که این شاخص کمتر از 50 باشد، هوا در شرایط پاک، در صورتی که بین 50 تا 100 باشد هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس، در صورتی که بین 100 تا 150 باشد ناسالم برای همه گروه های سنی، در صورتی که بین 200 تا 300 باشد بسیار ناسالم و در صورتی که بیش از 300 باشد شرایط هوا خطرناک ارزیابی می گردد.

کارشناسان می گویند در هوای خطرناک که شاخص آن به بالاتر از عدد 300 می رسد، شرایط به نحوی است که کلیه افراد جامعه باید از قرار دریافت در هوای آزاد خودداری نمایند و یا حتی الامکان شهر را ترک نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "هوای ناسالم اهواز برای گروه های حساس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای ناسالم اهواز برای گروه های حساس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید