نگذارید نیروی اوتی جلوی خانواده شرمسار گردد

به گزارش باد صبا، این چه مکانیسمی است که در نتیجه آن حقوق ده ها میلیونی به فلان مدیر و سوگلی پرداخت می گردد اما از پرداخت دستمزد نیروی اوتی عاجز است؟

نگذارید نیروی اوتی جلوی خانواده شرمسار گردد

به گزارش گروه رسانه های باد صبا، زمانی نه چندان دور رئیس کیمته امداد وقتی باخبر شده بود که پرداخت مستمری مددجویان کمیته امداد به مدت نه روز دیر شده، دستور داد که مستمری مددجویان از این پس، قبل از حقوق مدیران و پرسنل این نهاد پرداخت گردد. اگر همین رویکرد در دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان شهید گنجی برازجان برقرار بود، حالا لازم نبود که نیروهای اوتی (ساعتی) برای دریافت حداقل حقوق تضییع شده خود اعتراض نمایند.

خودتان را به جای فلان نیروی اوتی بیمارستان شهید گنجی برازجان بگذارید که چند ماه است از دریافت اندک حقوق خود محروم مانده است، نیرویی که یحتمل متاهل است، پدر یا مادر است و در تابستان داغ سرشار از تدبیر و امید! با هزار و یک مشکل معیشتی و... روبروست.

حالا او حق ندارد احساس ظلم و تبعیض بکند؟ حق ندارد صدای اعتراضش بلند گردد؟ حق ندارد بپرسد چرا حقوق آن مدیر نجومی بگیر بموقع پرداخت می گردد اما دستمزد اوتی ها ماه ها به عقب می افتد؟ حق ندارد دستمزد خود را با ردیف یاری هزینه اوقات فراغت فرزندان در فیش حقوقی آن مدیر بی عمل مقایسه کند و نتیجه بگیرد که شاخص دریافت حقوق، روابط است، نه عملکرد.

این چه مکانیسمی است که در نتیجه آن حقوق ده ها میلیونی به فلان مدیر و سوگلی پرداخت می گردد اما از پرداخت دستمزد نیروی اوتی عاجز است؟ چطور برای هزینه های میلیاردی سفر تشریفاتی آقای تدبیر! به کنگان پول هست اما حقوق اوتی ها ده ماه عقب می افتد؟

اصلاً چرا نیروهای اوتی (که بار سنگینی از امورات بیمارستان بر دوش آنهاست) باید ساعتی، بدون بیمه، بدون مزایا و بدون امنیت شغلی باشند؟ مگر بیمه شدن آنها الزامی نیست؟ پاسخ می دهند که اینها بدون مصاحبه و گزینش بکارگیری شده اند و رابطه استخدامی ندارند بنابراین از حقوق خود محروم هستند! گیرم که حرف شما درست، چه کسی فارغ از قوانین و مقررات، این افراد را بکارگیری نموده؟ چرا علیه او اعلام جرم ننموده اید؟ چرا بدون رابطه استخدامی در یک دستگاه دولتی جذب شده اند و بلاتکلیف مانده اند؟ این نیروها قربانی ضعف و تصمیم غلط مدیریتی چه کسانی هستند؟

عقل حکم می نماید که هزینه این تصمیم اشتباه را همان مدیری بپردازد که این وضعیت را پدید آورده، نه نیرویی که زحمت می کشد اما مزد متناسب دریافت نمی نماید و از حقوق خود محروم است. باید با مدیری که باعث شده نیروی اوتی جلوی خانواده خود شرمسار گردد، برخورد کرد.

نگذاریم یک مسئله اجتماعی تبدیل به بهانه ای برای سوء استفاده دشمن گردد. کاش آقا یا خانم مسئول، نیروی اوتی را درک کند و شهروند درجه دو نپندارد.

منبع:دنیا نیوز

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نگذارید نیروی اوتی جلوی خانواده شرمسار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگذارید نیروی اوتی جلوی خانواده شرمسار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید