معاون گردشگری روند و توزیع سفرها را در نوروز الگویی مناسب اعلام نمود

به گزارش باد صبا، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، معاون گردشگری روند و توزیع سفرها را در نوروز الگویی مناسب مطرح کرد.

معاون گردشگری روند و توزیع سفرها را در نوروز الگویی مناسب اعلام نمود

جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به منظور جمع بندی گزارش های سفر در نوروز 1403 با حضور علی اصغر شالبافیان رئیس ستاد و نمایندگان دستگاه های 14 فروردین 1403 در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار گشت.

شالبافیان ادامه داد: قبل از آغاز سال نو بعضی سفرها در بهمن و اسفند اجرا شده بود و پس از آن اولین موج سفرهای نوروزی از 24 اسفند آغاز و تا 5 فروردین ادامه داشت که به علت تغییرات جوی و آغاز ماه مبارک رمضان با کاهش روبرو بودیم، اما با آغاز موج دوم سفرها روند افزایشی پیدا کردند و در موج دوم شاهد افزایش سفرها نسبت به موج اول بودیم. بعلاوه پیش بینی می گردد در موج سوم و در تعطیلات عید سعید فطر شاهد روند افزایشی باشیم.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ادامه داد: هر چه تعطیلات توزیع گردد تصادفات کاهش پیدا می نماید و توزیع مایحتاج و خدمات رسانی بهتر به مسافران صورت می گیرد. آنالیز های اجرا شده گویای این است که الگوی سفر می تواند تحت تأثیر اقدامات و اطلاع رسانی ها از سوی ستاد سفر قرار گیرد و اطلاعیه های سفر می تواند در رفتارهای سفر مردم مؤثر باشد که باید به صورت نظام مند درآیند.

شالبافیان اضافه کرد: بعضی استانها که در موج اول به علت تغییرات جوی کمتر مورد استقبال قرار گرفتند در موج دوم افزایش مسافر داشتند. این موضوع وظیفه تمامی دستگاه ها را برای اطلاع رسانی دقیق و سریع سخت تر می نماید.

وی متذکر شد: سال جاری بعضی شهرهایی که کمتر شناخته شده بودند و در سالهای گذشته مسافر کمتری داشتند رشد اقامتی بیشتری را نسبت به سالهای گذشته تجربه کردند که این موضوع نشانگر این است سیاستها و اقدامات مربوط به معرفی ظرفیتهای گردشگری سراسر کشور نتیجه بخش بوده است.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر توضیح داد: تجارب تعطیلات نوروز 1403 باید مستند و به عنوان الگویی مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

شالبافیان با بیان اینکه اسکان در مدارس باید متناسب با احتیاج هر استان انجام گردد، ادامه داد: براساس آنالیز های اجرا شده، بعضی استانها از ظرفیت اسکان مدارس پیش از تکمیل ظرفیت اقامتگاه های رسمی استفاده نموده اند، در صورتیکه براساس بخشنامه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، خدمات اسکان در مدارس برای فرهنگیان و بعد از تکمیل ظرفیت مراکز اقامت رسمی برای غیر فرهنگیان صورت گیرد.

معاون گردشگری کشور تاکید نمود: این موضوع احتیاجمند این است که استفاده از ظرفیت اسکان مدارس در ستاد سفر استانی آنالیز و درباره آن تصمیم گیری گردد.

منبع: همگردی

به "معاون گردشگری روند و توزیع سفرها را در نوروز الگویی مناسب اعلام نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون گردشگری روند و توزیع سفرها را در نوروز الگویی مناسب اعلام نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید