مجتمع استارتاپی و نوآورانه در تهران راه اندازی می گردد

به گزارش باد صبا، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از راه اندازی مجتمع استارتاپی و نوآورانه در تهران اطلاع داد.

مجتمع استارتاپی و نوآورانه در تهران راه اندازی می گردد

به گزارش باد صبا به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر محمد فرجود در نشست شتاب دهنده های دانش بنیان با تاکید بر اینکه بدون حضور بخش خصوص فعال در حوزه نوآوری نمی توان پروژه شهر هوشمند را به خاتمه رساند، گفت: در شهرداری تهران این کار را از حدود یک سال پیش شروع نموده و به جایی رسیده ایم که درباره نحوه تامین احتیاجهای فناورانه در حوزه خدمات شهری به تعامل جدی تری احتیاج داریم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران میخواهد فضای فناورانه و نوآورانه را در داخل این نهاد گسترش دهد، به احتیاجهای شهرداری پایتخت در سازمان های مختلف تابعه اشاره نمود و گفت: امروز در سازمان های مختلف شهرداری تهران، احتیاجهای فناورانه مختلفی داریم و به دنبال تامین این احتیاجها هستیم. در همین زمینه قصد داریم اولین سلسله از رویدادهای خود با عنوان تهران هوشمند، تهران نوآور را با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با موضوع مدیریت هوشمند پسماند شهری برگزار و در آن احتیاجهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران را مطرح کنیم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه تهران شهری است که احتیاجهای فناورانه بسیاری دارد که شرکت های دانش بنیان می توانند آن را تامین نمایند، گفت: یکی از این احتیاجها مربوط به حوزه پسماند شهری است. روزانه هشت هزار تن زباله از شهر تهران جمع آوری می کنیم که به درستی تفکیک و بازیافت نمی گردد. راه چاره حل آن نیز رفتن به سمت حرکت های فناورانه است، لذا معتقدیم صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری شرکت های دانش بنیان می توانند در این زمینه یاری نمایند.

فرجود در ادامه با اشاره به یاری شهرداری تهران به شرکت های دانش بنیان در بحث فضای کسب و کار نوآورانه، گفت: شهرداری موضوعاتی مانند محل استقرار و اخذ مجوزهای کسب و کار را دنبال نموده تا در شهر تهران فضای بهتری را به لحاظ کسب و کارهای نوآورانه ببینیم. در همین زمینه مجوز فعالیت در مکان های صنعتی را اخذ نموده ایم که این مکان ها برای فعالیت هایی از جنس دانش بنیان و فناورانه خواهند بود.

وی اضافه کرد: همچنین به دنبال شناسایی پهنه هایی در تهران هستیم که به طور خاص به فعالیت های نوآورانه بپردازند. در حدود دو ماه است درگیر این مسئله هستیم تا بتوانیم مکان خاصی را بیابیم که بتوانیم آن را به مجتمع استارتاپی و نوآورانه تبدیل کنیم.

فرجود در سرانجام با اشاره به اینکه شهرداری تهران در دوره جدید فعالیت خود به دنبال خروج از تولی گری در حوزه نوآوری است، توضیح داد: شهرداری به دنبال این نیست که خودش به دنبال تاسیس شتاب دهنده و مرکز رشد برود. در این زمینه مکان هایی را در اختیار داشتیم که در صدد هستیم آنها را تجهیز و به بخش خصوصی واگذار کنیم تا این بخش به دنبال مدیریت، رشد و پرورش در حوزه های فناوری و نوآوری برود.

منبع: همشهری آنلاین

به "مجتمع استارتاپی و نوآورانه در تهران راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجتمع استارتاپی و نوآورانه در تهران راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید