متقاضیان راه اندازی کسب و کارهای خانگی دو هفته مهلت دارند

به گزارش باد صبا، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه زمان ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی رو به اتمام است، از متقاضیان راه اندازی کسب و کارهای خانگی در استان خواست تا پیش از ششم مهرماه در سامانه ثبت نام کنند.

متقاضیان راه اندازی کسب و کارهای خانگی دو هفته مهلت دارند

ارسلان غمگین از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و شروع ثبت نام از متقاضیان راه اندازی کسب و کارهای خانگی در استان توسط جهاد دانشگاهی و با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، خبر داد.

به گزارش باد صبا به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، وی درباره نحوه ثبت نام متقاضیان اظهار کرد: کلیه متقاضیان لازم است با مراجعه به سامانه inhb.ir، نسبت به تکمیل فرم ها و اطلاعات مربوط اقدام کنند. پس از ثبت نام متقاضیان، واحدهای مجری جهاد دانشگاهی در استان نسبت به پایش و راستی آزمایی اطلاعات متقاضیان بر اساس دستورالعمل های مربوط اقدام خواهند کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان درباره زمان شروع ثبت نام و نحوه ثبت نام متقاضیان گفت: فرآیند ثبت نام از روز پنج شنبه ششم شهریور شروع شده بود و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

غمگین شرایط متقاضیان ثبت نام در طرح مذکور را داشتن حداقل 18 سال، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی بیان نمود و به جایگاه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای و مداخله ای در اجرای طرح پایلوت مشاغل خانگی و نیز وظیفه این نهاد در مطالعات فاز اول طرح شامل نیازسنجی و ظرفیت سنجی مشاغل خانگی مبتنی بر الگوی توسعه مشاغل خانگی، اشاره کرد.

وی اضافه کرد: این نهاد با همکاری ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان و سایر دستگاه های اجرایی، فاز مطالعاتی طرح را به اتمام رسانده و آمادگی خود را برای شروع فاز دوم و سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که شامل ثبت نام از متقاضیان، غربال گری، ارایه آموزش ها و مشاوره های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار است، به وزارت گفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان نمود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از بررسی گزارش فاز اول، مجوز شروع فازهای دوم و سوم طرح بر اساس دستورالعمل ها و آیین نامه های مربوط را همزمان با هفته دولت صادر کرد.

وی گفت: این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار، طراحی شده است. سهمیه خوزستان در این طرح ملی ایجاد 2500 شغل است که امیدواریم با اجرا و نظارت صحیح و همکاری بخش های مختلف، شاهد توسعه اشتغالزایی در سال مزین به نام جهش تولید، باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "متقاضیان راه اندازی کسب و کارهای خانگی دو هفته مهلت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متقاضیان راه اندازی کسب و کارهای خانگی دو هفته مهلت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید