مایکروسافت Xiaoice را به برندی مستقل تبدیل می نماید

به گزارش باد صبا، این چت بات که بیشتر در چین فعالیت داشته، در کشورهای دیگری مانند ژاپن و اندونزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این برند جدید برای انجام تحقیقات و توسعه از مایکروسافت مجوز می گیرد و این شرکت در آن همچنان سهم خواهد داشت.

مایکروسافت Xiaoice را به برندی مستقل تبدیل می نماید

در سال 2014 تیم کوچکی از محققان بینگ مایکروسافت از چت بات Xiaoice یا بینگ کوچک رونمایی کردند که توانست توجهات زیادی را در کشور چین به خود جذب کند. Xiaoice بر اساس یک دختر نوجوان مدلسازی شده و هدف از توسعه آن افزودن المان های انسانی و اجتماعی به چت بات ها است.

مانند بسیاری از کمپانی های خارجی، مایکروسافت نیز دچار سانسور دولت چین شد و در سال 2017 این چت بات از پیغام رسان QQ تنسنت حذف شد. این پروژه میزبان مطرح ترین دانشمندان در حوزه هوش مصنوعی بود که شامل Lu Qi، مدیر عملیات کنونی بایدو و Jing Kun، مدیر بخش دستگاه های هوشمند بایدو می گردد.

Harry Shum که یکی از مدیران ارشد سابق بخش هوش مصنوعی مایکروسافت است نیز در این پروژه حضور داشت که هم اکنون به عنوان رئیس هیئت مدیره برند Xiaoice معرفی شده است. Li Di به عنوان مدیرعامل اجرایی در این شرکت به فعالیت خود ادامه می دهد و Chen Zhan، توسعه دهنده چت بات ژاپنی Rinna نیز به عنوان مدیر کل به ایفای نقش می پردازد.

کمپانی جدید حق استفاده از برندهای Xiaoice و Rinna را دارد و ماموریت آن گسترش پایگاه مشتریان در چین، ژاپن و اندونزی است. مایکروسافت ادعا نموده که تعداد کاربران چت بات Xiaoice به 660 میلیون رسیده و 450 میلیون دستگاه هوشمند شخص ثالث نیز در سطح دنیا به آن مجهز شده اند. از این چت بات در صنایع مختلف مانند خودرو، مسکن، مد و اقتصادی استفاده می گردد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک

به "مایکروسافت Xiaoice را به برندی مستقل تبدیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت Xiaoice را به برندی مستقل تبدیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید