عادل آذر: کسری بودجه سال آینده 55 هزار میلیارد تومان است ، شرکت های دولت حیاط خلوت بازنشسته ها شده اند

به گزارش باد صبا، رئیس دیوان محاسبات گفت: در حال حاضر بعضی شرکت های دولتی و شرکت های تابعه بانک ها به حیاط خلوت بعضی بازنشسته ها که قرار بود به کار بازنگردند، تبدیل شده است.

عادل آذر: کسری بودجه سال آینده 55 هزار میلیارد تومان است ، شرکت های دولت حیاط خلوت بازنشسته ها شده اند

به گزارش گزارش گروه مالی باد صبا، عادل آذر با بیان اینکه شرکت های دولتی با فروش 93 دارایی ها هزینه جاری خود را تامین می نمایند، گفت: البته از روش های دیگر مانند وام هم استفاده می نمایند و در نهایت حدود 7 درصد از بودجه دولت نیز استفاده می نمایند.

رئیس دیوان محاسبات نظام مدیریت و بهره وری در شرکت های دولتی را بسیار نا به سامان دانست و تاکید نمود، در حال حاضر آب شهری 50 درصد زیر قیمت و آب روستایی 70 درصد زیر قیمت تمام شده به مردم ارائه می گردد. همچنین پرتی آب در شرکت های آب و فاضلاب حدود 35 درصد است. مسائل مدیریتی حدود 48 درصد و مباحث تکلیفی سهم 52 درصدی در شرایط موجود داشته است.

به گفته این مقام مسئول، بعد از ماجرای افزایش قیمت بنزین بعید است در سال های 99 و 1400 در این زمینه ها افزایش قیمتی رخ بدهد. دولت برای تامین یاری زیان می تواند اوراق در اختیار شرکت های دولتی زیان ده قرار دهد، تا سهم 48 درصدی زیان شرکت ها از محل پایین بودن ضایعات جبران گردد. در نهایت با سود ده شدن این شرکت ها میتوان از محل مالیات این یاری زیان را جبران کرد.

رئیس دیوان محسابات با اشاره به 25 پیشنهاد ارائه شده به مجلس در مورد بودجه شرکت های دولتی گفت: باید به این سوال پاسخ داده گردد که چگونه میتوان گردش اطلاعات مالی این شرکت ها را شفاف کرد.

وی با اشاره به اینکه، مولد سازی دارایی های دولتی یک ضرورت است، اضافه نمود، توجه داشته باشید که بانک ها و شرکت های دولتی به لحاظ دارایی بسیار ثروتمند هستند، اما برای وارد کردن این دارایی به چرخه های قتصادی تلاشی نمی نمایند.

به گفته عادل آذر، دولت دربحث برنامه اصلاح ساختار بودجه یک برنامه و افق بلندمدت و تئوریک تعریف نموده است، بودجه یک برش یک سالانه است و این اقدامات باید در برنامه های توسعه گنجانده گردد. در اینجا ما به احکام تعیین برای جلوگیری از فرار مالیاتی، احکام تعیین برای جلوگیری در فساد در واگذارای ها و همچنین ممانعت از بازگشت به کار بازنشسته ها، احتیاج داریم. توجه داشته باشید که در حال حاضر بعضی شرکت های دولتی و شرکت های تابعه بانک ها به حیاط خلوت بعضی بازنشسته ها که قرار بود به کار بازنگردند، تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عادل آذر: کسری بودجه سال آینده 55 هزار میلیارد تومان است ، شرکت های دولت حیاط خلوت بازنشسته ها شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادل آذر: کسری بودجه سال آینده 55 هزار میلیارد تومان است ، شرکت های دولت حیاط خلوت بازنشسته ها شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید