طالبان: منافع کابل در جنگ است، آمریکا برای اجرای توافقنامه کاری نکرده است

به گزارش باد صبا، گروه طالبان مدعی شد که دولت افغانستان با ایجاد مانع در فرایند صلح، منافع خود را در تداوم جنگ می بیند و از آمریکا و ناتو نیز خواست تا مسئولیت خود را برای اجرای توافقنامه انجام دهند.

طالبان: منافع کابل در جنگ است، آمریکا برای اجرای توافقنامه کاری نکرده است

به گزارش دفتر منطقه ای باد صبا، طالبان با اشاره به درخواست های دولت افغانستان و نمایندگان کشورهای خارجی و سازمان های بین المللی از این گروه برای اعلام آتش بس و یا کاهش حملات توضیح داد: ما مسئولیت خود را برای صلح و سرانجام جنگ انجام داده ایم.

طالبان اضافه نمود که توافقنامه با آمریکا برای سرانجام دادن به جنگ و پیدا کردن راه چاره مسالمت آمیز در افغانستان به امضا رسید و براساس توافق 10 روز بعد باید 6 هزار زندانی از دو طرف آزاد می شدند تا زمینه شروع مذاکرات بین الافغانی مساعد گردد.

در ادامه این بیانیه آمده که اگر تبادل زندانیان در زمان مقرر صورت گرفته و مذاکرات بین الافغانی نیز شروع شده بود امکان داشت تا به امروز پیشرفت زیادی در گفت وگوها صورت گیرد اما چون منافع کابل در ادامه جنگ است، از همان روز اول به ایجاد موانع در راستای اجرای توافقنامه کوشش کرد، آزادی زندانیان را به بهانه های مختلف تا امروز به تاخیر انداختند، تیم جامع مذاکراتی را معرفی نکردند و اختلافات داخلی را برطرف نکردند.

طالبان همچنین تاکید نمود که آمریکا، ناتو و حامیان دیگر آن ها نیز در راستای عملی کردن مفاد توافقنامه مسئولیتشان را انجام نداده اند.

بیانیه می افزاید: در حالی که جهت مقابل مسئولیت خود را در قبال توافقنامه انجام نمی دهد، تقاضای مکرر آتش بس یا کاهش حملات از طالبان غیر منطقی و فرصت طلبی است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "طالبان: منافع کابل در جنگ است، آمریکا برای اجرای توافقنامه کاری نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: منافع کابل در جنگ است، آمریکا برای اجرای توافقنامه کاری نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید