شاهین اتوماتیک CVT رسما معرفی گردید

به گزارش باد صبا، شرکت تولیدکننده این گیربکس این خودرو شرکت پانچ بلژیک است که در جهان صاحب سبک است و در بازار های جهانی حضوری فعال دارد.

شاهین اتوماتیک CVT رسما معرفی گردید

وبسایت گروه خودروسازی سایپا به صورت رسمی مشخصات و تصاویر شاهین اتوماتیک CVT را منتشر کرد. این خودرو بناست تا با قیمت و امکانات بیشتر نسبت به نسخه دنده ای به بازار بیاید.

معاون فنی و مهندسی گروه سایپا در خصوص عرضه این خودرو اتوماتیک گفت: آمار نشان می دهد که حدود 40 درصد مشتریان، متقاضی خودرو اتوماتیک هستند. با توجه به اینکه در گذشته سایپا خودرو اتوماتیک ساینا و کوییک را فراوری و عرضه نموده و رضایت مناسبی از این خودرو ها وجود دارد، بنابراین طراحی و فراوری خودرو شاهین اتوماتیک در دستور کار نهاده شد و خوشبختانه مراحل عمده کار صورت گرفته است.

مشخصات فنی شاهین اتوماتیک CVT

شاهین اتوماتیک CVT به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر 8 سوپاپ مجهز است که 109 اسب بخار قدرت را با گشتاور 178 نیوتن متر فراوری می نماید. جعبه دنده اتوماتیک این خودروی ملی سایپا از نوع CVT است و در حالت تیپ ترونیک تعویض دنده 7 سرعته مصنوعی را برای راننده فراهم می نماید. جعبه دنده این خودرو حالت رانندگی اسپرت و برفی را هم دارد.

معاون فنی و مهندسی گروه سایپا درباره ویژگی های شاهین اتوماتیک CVT گفت: شرکت فراوریکننده این گیربکس این خودرو شرکت پانچ بلژیک است که در جهان صاحب سبک است و در بازار های جهانی حضوری فعال دارد. تست های صحه گذاری محصول صورت گرفته و پیش بینی می گردد طبق برنامه زمان بندی عرضه محصول از اردیبهشت ماه 1402 آغاز گردد.

ویژگی های تازه شاهین CVT

در رابطه با ویژگی های تازه شاهین CVT، می توان به افزوده شدن سامانه کنترل پایداری و کنترل آغاز حرکت خودرو در سربالایی، سیستم کروز کنترل، سیستم لیمیت کنترل، آنتن کوسه ای، مولتی مدیا 10 اینچی، تزئینات کرومی در بدنه، کف پوش سه بعدی، دستگیره های داخلی با روکش استیل اشاره نمود.

شاهین دنده ای با تیپ G به بازار عرضه شده است و بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت سایپا، شاهین CVT از نظر ظاهری تفاوت هایی را نسخه G دارد. در شاهین اتوماتیک CVT کروم کاری جلو پنجره، کروم بالای قاب پلاک عقب، دکوراتیو تازه کابین، آنتن کوسه ای و تریم داخلی دو رنگ دیده می گردد.

منبع: فرادید

به "شاهین اتوماتیک CVT رسما معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهین اتوماتیک CVT رسما معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید