دولت خانه صفوی سامان دهی می گردد، قزوین میزبان یک جشنواره ملی خواهد شد

به گزارش باد صبا، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: براى دولتخانه صفوی برنامه مرمت داریم و این قول را به مردم قزوین می دهیم که دولتخانه سامان دهی گردد.

دولت خانه صفوی سامان دهی می گردد، قزوین میزبان یک جشنواره ملی خواهد شد

به گزارش خبرنگار باد صبا، دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عصر امروز در جریان سفر به استان قزوین از دولتخانه صفوى و باغ و عمارت چهلستون بازدید به عمل آورد.

او بعد از بازدید از این دو مکان تاریخی در مراسم رونمایى از ساز باستانی چنگ معرق کاشی بیشابور شرکت کرد و در جمع باد صبا گفت: برنامه مرمت گراندهتل قزوین را در یک مدت زمان کوتاه اجرایی خواهیم کرد، هرچند این مکان تاریخی خیلی آسیب دیده و احتیاج به ترمیم جدی دارد.

مونسان افزود: حتماً برای این بناهای تاریخی که امروز بازدید کردیم یک طرح جامع تهیه خواهیم کرد تا این ها را به هم اتصال بدهیم و مسیرهای گردشگر پذیر را ایجاد کنیم و محورهاى تاریخی فرهنگی طبق آن طرح ریزى گردد.

مونسان در سرانجام گفت: در آینده نزدیک باید یک جشنواره ملی در یکى از مکان های تاریخی قزوین برگزار گردد که این را به عنوان مأموریتى بر عهده معاونت گردشگری سازمان قرار مى دهم تا با این رویداد فرهنگى بتوانیم نقش بیشتری در گردشگری کشور داشته باشیم.

منبع: میراث آریا

به "دولت خانه صفوی سامان دهی می گردد، قزوین میزبان یک جشنواره ملی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت خانه صفوی سامان دهی می گردد، قزوین میزبان یک جشنواره ملی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید