در حاشیه پخش فیلم Il Divo از شبکه چهارم سیما

به گزارش باد صبا، با وجود پخش فیلم های سینمایی زیاد از شبکه های سیمای ایران، مشتاقان سینما کمتر می توانند به معنی واقعی با این فیلم ها ارتباط برقرار نمایند و در این مدت کمتر توانسته اند شاهد پخش پاکیزه فیلم های ارزشمند با دوبله خوب باشند.

در حاشیه پخش فیلم Il Divo از شبکه چهارم سیما

یکی از معدود فیلم های خوبی که تا به امروز در ایام نوروز از تلویزیون پخش شده است، فیلم Il Divo بوده است. این فیلم عصر امروز از شبکه چهام با عنوان نخست وزیر پخش شد.

فیلم در خصوص جولیو آندره اتی Giulio Andreotti یکی از سیاستمداران ایتالیایی ایتالیایی است که سابقه هفت بار ورود به مجلس را داشته است و در دهه 90 زمانی که نخست وزیر ایتالیا بود، به جرم همکاری و تبانی با مافیا، محاکمه شد.

زاویه و شیوه روایت فیلم واقعا منحصر به فرد است. فیلم، ترس و وسوسه فکر یک خلافکار را به تصویر می کشد و دنیای درونی و روابط عاطفی را به نمایش می گذارد.

پائولو سورنتینو، کارگردان 38 ساله ایتالیایی، در غوغای فیلم های هالیوودی با ساختن این فیلم تحسین همکان را برانگیخت و سال قبل یکی از بخت ها مسلم کسب نخل طلای کن بود.

دو سه روز پیش این فیلم را دانلود کردم و با زیرنویس دیدم، دوبله امروز فیلم، خوب بود، اما چیزی که در این میان آزاردهنده است و در خصوص سایر شاهکارهای دنیای سینما هم که گاه به سیمای ما، راه می یابند هم نمود پیدا می نماید، سکانس خراب کنی و بدسلیقگی است که هنگام تعدیل فیلم ها رخ می دهد.

مثلا در همین فیلم Il Divo یک سکانس ماندگار جایی بود که نخست وزیر -آندره آتی- در هنگام تماشای تلویزیون دست همسرش را می گیرد و به یک ترانه زیبای ایتالیایی با عنوان برترین سال های زندگی مان گوش می نماید، این صحنه را در پخش سیما نداشتیم و به جای صدای ترانه، ترجمه ترانه دکلمه می شد!

بی شک اگر مثل من فیلمی را بار نخست به طور کامل دیده باشید و بار دیگر به صورت ناقص از تلویزیون دیده باشید، دیگر کمتر به خودتان اجازه می دهید که وقتتان را صرف تماشای تلویزیون بکنید، چون همیشه این هراس را خواهید داشت که سکانس قابل اعتنایی بی جهت حذف شده باشد، ساندترک فیلم تغییر نموده باشد یا داستان و دیالوگ فیلم تغییر نموده باشد.

اما، از این حرف ها گذشته، بد نیست به این بهانه به ترانه زیبای برترین سال های زندگی مان با صدای رناتو زرو، گوش کنید: لینک دانلود.

اگر مثل من چیزی از ایتالیایی سر در نمی آورید، متن ترانه را از اینجا بگیرید و به مترجم گوگل بدهید تا برایتان برگردان کند!

اما اگر مشتاق تماشا این فیلم خوب هستید، از این لینک ها بهره ببرید:

wrd-ildivo.avi.part1.rar

wrd-ildivo.avi.part2.rar

wrd-ildivo.avi.part3.rar

wrd-ildivo.avi.part4.rar

wrd-ildivo.avi.part5.rar

wrd-ildivo.avi.part6.rar

wrd-ildivo.avi.part7.rar

wrd-ildivo.avi.part8.rar

زیرنویس انگلیسی را هم می توانید از اینجا بگیرید.

منبع: یک پزشک

به "در حاشیه پخش فیلم Il Divo از شبکه چهارم سیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در حاشیه پخش فیلم Il Divo از شبکه چهارم سیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید