خبرنگاران مسوول واحد مامایی دانشگاه بوشهر:نوزادان نارس، رهاورد تولد لاکچری است

به گزارش باد صبا، بوشهر- خبرنگاران- مسئول واحد مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تولد نوزادان نارس مهمترین رهاورد اصرار بر داشتن تاریخ تولدهای لاکچری از سوی بعضی خانواده ها است.

خبرنگاران مسوول واحد مامایی دانشگاه بوشهر:نوزادان نارس، رهاورد تولد لاکچری است

لاکچری اصطلاحی است که طی یک دهه اخیر از سوی بعضی کاربران فضای مجازی درباره موارد لوکس و تجملی به کار برده شده و بین مردم نیز مصطلح شده و با نزدیک شدن به تاریخ 99.9.9 کاربرد آن به تاریخ ازدواج و تولد و موارد مشابه آن نیز رسیده بطوریکه بسیاری از والدین قصد دارند هرطور شده حتی با هزینه گزاف فرزند خود را در این تاریخ به جهان بیاورند.

نوشین امیرعضدی روز دوشنبه درگفت وگو با باد صبا اضافه نمود: توجه به سلامتی و رشد سالم نوزاد مهمترین مسأله ای است که باید مورد توجه خانواده ها قرار گیرد و تاکید بر تولد نوزاد در یک تاریخ تعیین هیچ تأثیری در آینده نوزاد ندارد.

وی اعلام کرد: برای ختم بارداری شرایط مادر و جنین هر دو باید مورد توجه قرار گیرد و هرگونه دخالتی در این امر می تواند مسائل زیادی به همراه داشته باشد.

امیرعضدی گفت: 39 هفته بارداری باید به صورت کامل پشت سر گذاشته گردد مگر اینکه مادر و نوزاد دچار شرایط اضطراری شوند که در این صورت زایمان زودرس انجام گردد.

مسئول واحد مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تاریخ تولدهای لاکچری هیچ تأثیری در زندگی فرد نخواهد داشت اما اصرار بر ختم بارداری در یک تاریخ تعیین از سوی بعضی خانواده ها می تواند آسیب های غیر قابل جبرانی را برای نوزاد به جا بگذارد چون بیشترین تکامل ارگان های جنین از جمله مغز و ریه ها در روزهای آخر دوره بارداری رقم می خورد و برای داشتن فرزندی سالم باید اجازه داد این دوران پشت سر گذاشته گردد.

وی ادامه داد: زایمان غیرطبیعی مغایر با موعد فیزیولوژیک آن ضمن آسیب رسیدن به مادر، نوزاد را نیز با مشکل تنفسی، یرقان یا زردی، دیابت، عوارض جسمی و مغزی قابل توجهی از جمله نرسیدن اکسیژن به مغز روبرو می نماید.

امیرعضدی اضافه نمود: به همین دلیل پیرو مکاتبه صورت گرفته تاکید شده ختم بارداری خارج از دلیل علمی در تاریخ 9 و 19 آذر نباید صورت گیرد.

وی یادآورشد: بارداری روندی فیزیولوژیک طبیعی دارد که بر اساس آن هرگاه جنین و محل رشدش یعنی رحم مادر بطور طبیعی در روندی عادی آماده شد، انقباض های رحمی شروع و نوزاد متولد می گردد لذا اگر زمان زایمان بخاطر دخالت و دستکاری غیرطبیعی، زودتر و یا دیرتر از زمان طبیعی رخ دهد مادر و نوزاد در معرض آسیب و پیامدهای غیرطبیعی قرار می گیرند.

امیرعضدی اضافه نمود: زایمان طبیعی و عمل سزارین باید در زمان موعد خود و بر اساس استانداردهای علمی انجام گردد زیرا هرگونه جابه جایی این زمان می تواند برای جان مادر و نوزاد خطرآفرین باشد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مسوول واحد مامایی دانشگاه بوشهر:نوزادان نارس، رهاورد تولد لاکچری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسوول واحد مامایی دانشگاه بوشهر:نوزادان نارس، رهاورد تولد لاکچری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید