حمایت از ایجاد بوم گردی در منطقه عشایری ساورز چرام

به گزارش باد صبا، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد امروز پنجشنبه 24 اردیبهشت ماه به همراه کارشناسان حوزه سرمایه گذاری این اداره کل و رئیس میراث فرهنگی شهرستان چرام از مناطق عشایری توریست پذیر شهرستان چرام بازدید کرد.

حمایت از ایجاد بوم گردی در منطقه عشایری ساورز چرام

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش باد صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، مجید صفایی در سفر یک روزه خود از منطقه دشت لاله های واژگون ساورز، منطقه عشایری طسوج، بوم گردی بخشایش و منطقه جهانگردی آبشار المون بازدید کرد.

متقاضیان سرمایه گذاری ایجاد بوم گردی در ساورز حمایت می گردد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از منطقه دشت لاله های واژگون ساورز چرام با بیان اینکه این منطقه بهترین مکان برای ایجاد واحدهای جهانگردی، بوم گردی و کمپ عشایری است، اظهار کرد: به سرمایه گذاران ایجاد بوم گردی در منطقه جهانگرد پذیر ساورز تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می گردد.

مجید صفایی گفت: دشت لاله های واژگون منطقه ساورز شهرستان چرام رویشگاه اصلی گونهٔ گیاهی و یکی از جاذبه های دیدنی و جهانگردی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

او افزود: حدود به 200 هکتار از دشت لاله های واژگون منطقه جهانگرد پذیر ساورز چرام توسط اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

بیشترین صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در بین مردم عشایر فراوری می گردد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از منطقه عشایری طسوج چرام با بیان اینکه مردم عشایر نقش بسزایی در تحقق شعار سال دارد، گفت: بیشترین فراوری صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در بین مردم عشایر است

صفایی افزود: آماده حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای راه اندازی کارگاه های صنایع دستی در مناطق عشایری استان هستیم.

او توضیح داد: تسهیلات 150 میلیون ریالی برای ایجاد اشتغال صنایع دستی ازجمله فراوری انواع گبه، جاجیم، گلیم و ... برای مناطق عشایری پرداخت می گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: زنان عشایر منطقه طسوج برای استفاده از تسهیلات اشتغال زایی حوزه صنایع می تواند به نمایندگی این اداره کل در شهرستان چرام مراجعه نمایند.

صفایی اعلام کرد: منطقه طسوج در تابستان ها که آب وهوای شهرستان های کهگیلویه و چرام گرم است، به دلیل آب وهوای معتدل سردسیری و همچنین وجود چندین نهر و رودخانه خروشان و باغ های انار، گردو، انجیر و انگور زیبایی بهترین مکان برای زندگی است.

او بیان نمود: این محیط زیبا در فصل تابستان و ایام نوروز پذیرای هزاران مسافر و جهانگرد است که برای لطافت روان به این مکان مراجعه می نمایند.

2میلیارد ریال تسهیلات به ایجاد بوم گردی بخشایش در چرام پرداخت شده است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بازدید خود از مناطق عشایری جهانگردپذیر شهرستان چرام از بوم گردی بخشایش بازدید کرد.

مجید صفایی در این بازدید با بیان اینکه ایجاد بوم گردی در مناطق روستایی جهانگرد پذیر نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی مردم دارد، گفت: راه اندازی بوم گردی در مناطق جهانگردی بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال زایی جوانان کهگیلویه و بویراحمد است.

او توضیح داد: برای ایجاد بوم گردی بخشایش 2 میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال زایی روستایی و عشایری پرداخت شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم اکنون 6 واحد بوم گردی در استان ایجاد شده است، اظهار کرد: این تعداد تا سرانجام امسال به بیش از 15 واحد بوم گردی در تمام نقاط کهگیلویه و بویراحمد خواهد رسید.

بر پایه این گزارش سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بازدید خود از مناطق جهانگردی شهرستان چرام از آبشار المون بازدید و ظرفیت های سرمایه گذاری این منطقه جهانگرد پذیر را موردبررسی قرار داد.

آبشار المون در 30 کیلومتری شرق شهرستان چرام و 50 کیلومتری شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

منبع: میراث آریا

به "حمایت از ایجاد بوم گردی در منطقه عشایری ساورز چرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از ایجاد بوم گردی در منطقه عشایری ساورز چرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید